AIG לא תחדש את הסכם החסות עם נבחרת ישראל בכדורגל

חברת הביטוח, ששימשה כנותנת החסות הראשית של הנבחרת עבור 1.85 מיליון שקל, החליטה לסיים את ההתקשרות אחרי שנתיים בלבד

ההתאחדות לכדורגל שוב מחפשת ספונסר ראשי לנבחרת ישראל. ל"גלובס" נודע כי חברת הביטוח AIG קיבלה החלטה עקרונית על סיום הרומן הקצר שלה כנותנת החסות הראשית של נבחרת ישראל בכדורגל. AIG כבר העבירה מסרים לראשי ההתאחדות לכדורגל כי לא תחדש את ההסכם בין הצדדים שיפוג ביוני הקרוב, בתום שנתיים בלבד.

AIG חתמה עם ההתאחדות לכדורגל בקיץ 2010 כנותנת החסות הראשית של נבחרת ישראל. במסגרת ההסכם קיבלה החברה את הפרסום על חולצות האימון של הנבחרת (במשחקי נבחרות אסור לפרסם חסות ראשית על מדי המשחק) ושטחי פרסום באצטדיון רמת-גן במשחקי הבית.

למרות ש-AIG דיברה על קשר ארוך-טווח, ההתקשרות - במסגרתה שילמה חברת הביטוח 1.85 מיליון שקל - כללה בסופו של דבר קמפיין אחד בלבד: מוקדמות יורו 2012.

זו הפעם השנייה ברציפות שספונסר ראשי נוטש את ההתאחדות אחרי קמפיין אחד בלבד: גם חברת האלקטרוניקה הייסנס, אותה החליפה AIG, סיימה את הקשר אחרי שנתיים והחליטה לקצץ את התמיכה ולהפוך לספונסר משני בלבד.

החל מהקמפיין הנוכחי מנהלת ההתאחדות לכדורגל את ענייני השיווק שלה באופן עצמאי, אחרי שחברת השיווק האירופית ספורטפייב, ששימשה כשותפה של ההתאחדות לכדורגל בכל הנוגע לצד המסחרי, מסיימת באופן רשמי את העסקים שלה עם ההתאחדות בחודש יוני וסוגרת את הנציגות שלה בארץ.

למרות הקושי בגיוס ספונסרים, בהתאחדות לכדורגל דורשים סכום גבוה יותר עבור חסות ראשית לנבחרת, בין היתר בגלל שהקמפיין הקרוב, מוקדמות מונדיאל 2014, יכלול משחקים אטרקטיביים נגד נבחרות רוסיה ופורטוגל.

בנוסף, ההתאחדות מבטיחה כי נותן החסות ייהנה מחשיפה גם על מדי הנבחרת הצעירה של ישראל, שתארח ב-2013 את היורו לנבחרת צעירות.