תחרות בשוק האופנה? הרווח הנקי של פוקס עלה ב-30%

מחזור המכירות של קבוצת פוקס צמח ב-2011 ב-12.6% ל-819 מיליון שקל ■ ללין ממשיכה להוות מנוע צמיחה וחותמת את 2011 עם עלייה של 24% במכירות

התחרות המתגברת בשוק האופנה המקומי לא השפיעה על תוצאותיה של קבוצת פוקס , וזו רושמת שיא בכל הפרמטרים של פעילותה הכספית, כאשר הרווח הנקי השנתי של הקבוצה נסק ב-30% והסתכם ב-75.5 מיליון שקל.

מחזור המכירות של קבוצת פוקס צמח ב-2011 ב-12.6% ל-819 מיליון שקל, והקבוצה נהנתה מגידולים מרשימים בכל מגזרי פעולתה, להוציא מכירות המותג פוקס בחו"ל. מכירות המותג פוקס בישראל רשמו עלייה גבוה יותר של 14.5%. המכירות בחנויות זהות עלו ב-8.8%.

שיעור הרווח הגולמי של החברה עלה בתקופה זו מ-57.3% ל-58.2%, והוא מעיד על כך שפוקס לא סבלה משחיקה במחירים לצרכן, להוציא את הרבעון הרביעי שבו נרשמה שחיקה ברווח הגולמי.

בשורת הרווח התפעולי רושמת הקבוצה עלייה של 20%, וזה מסתכם ב-104.8 מיליון שקל. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי עולה מ-11.9% בשנת 2010 ל-12.8% בשנת 2011.

"החברה ממשיכה את הצמיחה בחנויות זהות, תוך שיפור מתמיד ברווח הגולמי בקבוצה, בכל אחד מהמגזרים. בנוסף החברה ממשיכה לשמור על איתנות פיננסית גבוהה ביותר עם יתרת מזומנים של 255 מיליון שקל, המהווה מנוף אדיר להמשך התפתחות פנימית וחיצונית כאחד", אומר איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה.‏

בשנים האחרונות הרחיבה פוקס את פעילותה הן בתחום באופנה והן מחוצה לה. הקבוצה מפעילה היום את הרשת פוקס (149 חנויות), רשת כלי הבית FOX HOME‏ (16 סניפים), ללין (72 סניפים, בתקופת הדו"ח מנתה הרשת 69 סניפים בישראל), בילבונג (28 סניפים), סאקס (12 חנויות) ורשת אמריקן איגל שהושקה בפברואר 2012 ומונה כיום 8 סניפים. ברשתות ללין, בילבונג וסאקס, פוקס מחזיקה במחצית מהמניות בלבד.

במהלך 2011 סגרה ואיחדה הקבוצה 20 חנויות של פוקס בארץ ופתחה 18 חנויות חדשות.

רשת ללין ממשיכה להוות מנוע צמיחה וחותמת את 2011 עם עלייה של 24% במכירות (100%) ל-111.3 מיליון שקל. המותג ממשיך ליהנות משיעור רווחיות גולמי גבוה במיוחד שעמד ב-2011 על 72.1%.

מותג הטיפוח רושם עלייה מרשימה בשיעור הרווחיות התפעולית מ-13.6% בשנת 2010 ל-17.7% בשנת 2011. הרווח התפעולי הסתכם ב-9.9 מיליון שקל.

תוכניתה האסטרטגית של הקבוצה למותג ללין כוללת את המשך פיתוחו בארץ אך בעיקר את פריצתו לחו"ל. מתחילת השנה פתחה הרשת 3 חנויות בישראל, ועד סופה היא תפתח 5 חנויות נוספות, פתיחות שיביאו את הרשת ל-77 סניפים.

ללין פרצה לחו"ל במהלך 2011, והרשת מפעילה כיום באמצעות זכיינים, 6 סניפים ביפן ו-3 סניפים בסן פרנציסקו. באפריל תפתח הרשת לראשונה חנויות בסינגפור ואיטליה. עם זאת, פוקס נסוגה מההתקשרות עם זכיין פתיחת רשת חנויות בבריטניה בשל עיכוב מתמשך בפתיחת החנויות שם, כדברי החברה. הזכיין צפוי לפצות את ללין בסכום של מיליון שקל בגין אי-קיום ההסכם. ‏

צמיחה מרשימה נרשמה גם בהכנסות המותגים סאקס ובמותג הגלישה בילבונג. הכנסות סאקס (100%) עלו ב-31% והסתכמו ב-52.3 מיליון שקל, והמותג חתם את השנה עם עלייה של 78% ברווח הנקי ל-9.1 מיליון שקל.‏

הכנסות המותג בילבונג (100%) צמחו ב-24% ל-60 מיליון שקל, והמותג שילש את הרווח הנקי ל-4 מיליון שקל. ‏

בפעילותה בחו"ל רושמת פוקס ירידה של 5.7% במכירות, שהסתכמו ב-107.6 מיליון שקל. פוקס גם רושמת שחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית ל-22.2%, לעומת רווח גולמי של 27.9% בשנת 2010. פרמטרים אלה מביאים גם לירידה ברווח התפעולי בחו"ל ל-11.4 מיליון שקל (10.6% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 21.1 מיליון שקל (18.5% מהמכירות) בשנת 2010. ‏

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988