הדולר היציג נחלש ל-3.749 ש'; "צפויה היחלשות לכיוון ה-3.7 ש'"

האירו היציג נקבע ללא שינוי מול המטבע הישראלי - ב-4.95 שקלים ■ בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק רשם בחודש פברואר עלייה של 0.2%

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר הדולר היציג נחלש בכ-0.35% מול השקל לרמה של 3.749 שקלים, בעוד האירו היציג נקבל ללא שינוי ב-4.95 שקלים.

בזירה העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.32 מול האירו, ואילו מן הין נסחר סביב 83.41 ין לדולר.

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק רשם בחודש פברואר עלייה של 0.2%. נתוני המדד החודש כמו גם אלו של החודש שעבר ושל הרבעון האחרון של השנה שעברה מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית לזה שנרשם ברביע השלישי של שנת 2011.

"האירו ממשיך להתחזק מול הדולר בימים האחרונים לאחר שהאיום היווני הוסר זמנית מעל השווקים", אומרת מנהלת חדר המסחר בקבוצת פריקו מרים שיינבלום. "במידה והשקל לא יצליח לפרוץ בחזרה את רמת ה-3.8 שקלים, אנו צפויים לראות היחלשות מחודשת לכיוון רמת ה-3.7 שקלים ואף מתחת לכך".

בשווקים הגלובליים נציין את אירופה תחילה, שם אושר לבעלי האג"ח היווניות המבוטחים, אשר רכשו CDS-ים (חוזי ביטוח מפני חדלות פירעון של אג"ח), פיצוי בהיקף כולל של 2.5 מיליארד דולר - המשקף החזרים על 78.5% מהחוב שאיבדו, לכאורה. זאת, במסגרת מכרז ארגון ה-ISDA, שהכריז על תוכנית חילופי האג"ח היווניות כ"אירוע אשראי". בארה"ב המשיך אמש הראלי במדדים המרכזיים, כאשר אפל מובילה את הסנטימנט החיובי לאור הכרזתה הדרמטית על חלוקת דיבידנד ורכישות עצמיות.

עוד בשווקים הגלובליים, נציין את עליית מחירי הנפט (שזינק בכ-15% מתחילת השנה) על רקע המתיחות הגיאופוליטית במזה"ת שגברה בימים האחרונים. הודעת ארה"ב על תגבור כוחותיה הצבאיים במפרץ ופגישתו הצפויה של ר"מ טורקיה ארדואן עם מנהיג איראן, מוסיפים ללחוץ על משטר האייתוללות ליסוג מתוכנית הגרעין הצבאי שלו.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]