לחובבי הספורט: כל הגאדג'טים שאתם פשוט חייבים להכיר

זה כבר סטנדרט: מי שעושה פעילות ספורט מוצא עצמו מצטייד לא רק בנעליים טובות ובבגדים אופנתיים אלא גם בשעון דופק, נגני מוזיקה, אפליקציות, מצלמות ושלל אביזרים

משפחה שקולה

פעילויות הספורט מתבצעות לשיפור הכושר, אבל המטרה בחלק גדול מהן היא הורדה במשקל. חברת Withings מציעה משקל חכם, הבודק את המשקל, מסת שומן, משקל מסת השריר ומדד מסת הגוף (BMI) - מדד תקינות משקל הגוף ביחס לגובה.

כל הנתונים האלו מסתנכרנים בצורה אלחוטית דרך התקן WiFi לאתר האינטרנט של החברה. המשתמש יכול לגשת לנתונים דרך דפדפן במחשב או דרך אפליקציה במכשירי אייפון, אייפד או אנדרואיד, ולראות את המדדים שלו לאורך תקופה בצורה גרפית. המוצר מתאים לשימוש לעד 8 משתמשים, כך שכל בני הבית יכולים למדוד את עצמם.

מחיר: 640 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

לשיר כל הדרך לדיאטה

Cardio Trainer היא אפליקציית פעילות גופנית והרזייה חינמית לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד. התוכנה הזו מאפשרת לקבל חיווי על מרחק, מהירות ושריפת קלוריות (בצורה משוערת או באמצעות מד דופק בבלוטות'). כמו-כן, Cardio משתלבת בצורה אוטומטית עם נגן המוזיקה של המכשיר, והשירים מתחילים להתנגן אוטומטית בהתחלת הריצה. יש גם חיווי קולי על נתוני הפעילות בזמן האימון וכן גרסת פרו של האפליקציה העולה 38 שקל ומספקת גם אימוני כושר להרזיה ולתחרויות.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

שורפים ונהנים

חברת נייקי מנסה להחדיר שיטה חדשה לחישוב האנרגיה שאנשים שורפים במשך היום, אפילו כשהם צועדים לאוטו ובחזרה. המטרה היא חברתית, כך שאנשים יוכלו להשוות את הפעילות שלהם במשחק כדורסל, למשל, לעומת מישהו אחר ששיחק טניס.

רצועת היד של נייקי, Nike Fuel, מחשבת את הפעולות שהמשתמש מבצע בעזרת חיישן תאוצה המותקן בה. בחברה יצרו אלגוריתם שממיר את הפעולות של המתאמן לנקודות בשם נייקי פיול, ובכל יום, המשתמש יכול להגדיר לעצמו את היעד שהוא רוצה להגיע אליו בשיטת הנקודות הזו. הרצועה תספק חיווי בעזרת נורות בצבעים שונים, ככל שהוא יתקרב למטרה הסופית, וכן תספק חיווי על השעה, הקלוריות והצעדים שביצע המשתמש.

את הנתונים שהרצועה אוספת ניתן לסנכרן לאתר של נייקי, בחיבור של המוצר עם כבל USB למחשב או בקישור אלחוטי בטכנולוגיית בלוטות' לאפליקציה במכשירי אייפון של אפל.

מחיר: 565 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

מודדים דופק מוזיקלי

שעון הדופק החדש של מוטורולה מוביליטי, Motoactv, מציע לצרכנים יכולות שעד היום היו יכולים לקבל רק בסמארטפונים בזמן הפעילות.

ה-Motoactv משלב GPS למדידת המרחק, מפת מסלול הריצה ומד שריפת קלוריות. המכשיר משמש גם כנגן מוזיקה. למדידת הדופק, מוטורולה מציעה רצועת דופק אותה לובשים על החזה.

מסך המגע הוא בגודל של 1.6 אינץ', עמיד לשריטות, והתאורה שבו מתכווננת אוטומטית לפי מיקום האימון (בחדר או בפארק). המוצר גם מוגן מפני זיעה או גשם. בנוסף, לשעון יש אופציה להסתנכרן עם סמארטפונים של מוטורולה, על-מנת שניתן יהיה לקבל חיווי על שיחות נכנסות והודעות SMS בעברית. המכשיר יודע לנתח באילו שירים המתאמן מקבל זריקת מרץ, וכך הוא יוצר פלייליסט של השירים האלו.

לפי נתוני היצרן, הסוללה מחזיקה למשך 20 שעות, אבל בפועל, היא תיגמר לכם עוד קודם.

מחיר: 2,400 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

לשכוח מכאב באוזניים, להתמקד רק בכאב של הגוף

ריצה או רכיבה על אופניים דורשות מאמץ רב, וכשמנסים להקל על הקושי באימון עם מוזיקת רקע, מגלים שיש לכך מחיר: כשמאזינים למוזיקה מהסמארטפון או מהנגן, האוזניות מתחילות לכאוב לאחר זמן מסוים, עד שהכאב של האוזניים מציק מהכאבים בשאר הגוף. מלבד זה, אוזניות הממוקמות בתוך האוזן (In Ear), לא תמיד יושבות בצורה מוצלחת ולהרבה ספורטאים חובבים הן פשוט נופלות בזמן האימון.

חברת yurbuds מציעה אוזניות שאמורות לפתור את כל הבעיות וכך להשאיר זמן פנוי יותר בניסיון להתמודד עם האוויר שנגמר בריאות. האוזניות של החברה מגיעות עם מנגנון Twist Lock, המבטיח שהן לא יפלו מהאוזן, וגם כיסויי סיליקון לאוזן שאמורים לספק נוחות ללא כאבים מיותרים. האוזניות עמידות לזיעה והן כוללות מיקרופון לניהול שיחות וגם כפתורי שליטה לנגן, המותאמים למכשירים הניידים של אפל.

מחיר: 230 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

אוזניות עם דיבורית

חברת ג'ברה מציעה אוזניות בלוטות' סטריאופונית בשם Jabra Sport. הדגם מציע חיבור אלחוטי למכשירי אייפון או אנדרואיד, כאשר הוא כולל שילוב עם אפליקציית Endomondo. בזכות החיבור, האפליקציה מספקת בלחיצת כפתור על האוזניות מידע קולי בזמן אמת על הריצה.

האוזניות כוללות את כפתורי התפעול עליהן, כולל משדר רדיו FM פנימי להאזנה לתחנות האוהבות, ללא קשר לחיבור לטלפון, וכן דיבורית אישית לניהול שיחות. האוזניות עמידות בפני מים, אבק וזעזועים.

מחיר: 500 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

מסאז' וגירוי חשמלי

המטרה של IQ Massager, שאפשר להשיג בישראל באתר שוונג, היא לעזור לספורטאים להרפות את השרירים אחרי אימון ארוך. המכשיר, הבנוי בצורה ובגודל של נגן מוזיקה, יוצר גירוי חשמלי על העור לתחושה של זרמים בארבע נקודות שונות בגוף, על-ידי שני זוגות של אלקטרודות.

בעוצמה גבוהה, הזרמים שהמכשיר מספק גורמים להפעלה לא רצונית של השרירים. כיווץ השריר תוך כדי תרגילי חיזוק, גורם להפעלה של סיבי שריר נוספים, מאשר תרגול ללא המוצר. המטרה היא שאז יתבצע חיזוק יעיל יותר של השריר. באמצעות המוצר, מקבלים תחושה של מסאז' בגב התחתון, בידיים, ברגליים או במקומות אחרים.

מחיר: 400 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

צילום עם שתי ידיים על האופניים

מצלמת הקסדה ContourGPS מאפשרת למתאמנים לצלם את הפעילות הספורטיבית שלהם, מבלי להסתבך בניסיון להחזיק מצלמה ביד בזמן הרכיבה על האופניים.

מצלמת הווידיאו יושבת על הקסדה ומקליטה קליפים באיכות HD ברזולוציה של 1080p, והיא גם משלבת את נתוני המיקום של המשתמש, כך שניתן לעקוב אחר המסלול ב-Maps של גוגל.

מכיוון שהמצלמה יושבת על הקסדה ולגולש הסנובורד או לרוכב האופניים אין שום דרך לראות את מה שהיא מצלמת, ניתן באמצעות חיבור לאייפון או לסמארטפונים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, לקבל תמונת מצב של זווית הצילום באמצעות תקשורת בלוטות' אלחוטית.

מחיר: 1,300 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט

לרוץ, ולכתוב סטטוסים ממכשיר הריצה

מכשירי הריצה או האופניים במכון הכושר כבר מזמן לא מספקים רק נתונים על האימון. יש להם מסך עם טלוויזיה, ובחלק מהמכשירים גם חיבור לאייפון ולנתוני האימון.

חברת טכנוג'ים החלה לשווק בישראל לפני מספר חודשים את מכשיר ה-VisioWeb, הכולל מסך-מגע בגודל 19 אינץ', המאפשר להישאר מקוון בזמן האימון במכון הכושר. הפלטפורמה של המוצר מאפשרת לקרוא מיילים, להעלות סטטוסים לפייסבוק ולטוויטר וגם לצפות בקליפים ביו-טיוב.

המכשיר אף מאפשר לטעון אנרגיה למכשירים ניידים של אפל בזמן האימון ולצפות בצג ברשימות השירים מהסלולרי ולתפעל אותם בצורה נוחה. ניתן גם לחבר מכשירים אחרים באמצעות USB, לצפייה בסרטים והאזנה לפלייליסט האישי. בנוסף מציעה המערכת יישומים לניהול האימון בהצגה של מדריך ויזואלי לכל תוכנית, כולל יתרונות האימון, בקרה על דופק הלב באמצעות חיישן ידני או רצועת חזה, וכן גרפים הממחישים את התקדמות המתאמן, בהשוואה לאימונים קודמים שערך.

מחיר: 500 שקל.

הייטק ספורט
 הייטק ספורט