רמי לוי: "לא אישרו לי קיצוץ בונוס, אבקש קיצוץ שכר"

רמי לוי ואשתו עדינה, המשמשת גזברית ברשת השיווק, קיבלו 8 מ' ש' בשכר ובונוסים ב-2011 ונהנו מ-9 מ' ש' בדיבידנד ■ לוי מיהר להוציא תגובה לתקשורת: "אבקש להפחית מהשכר של עדינה ושלי כדי להתאימו לרוח המחאה החברתית"

רמי לוי, בעל השליטה ברשת השיווק הקרויה על שמו, הגיב היום (ג') רשמית על השכר הגבוה אותו קיבל בשנת 2011 וטוען כי ביקש להפחית בשכרו - אך המוסדיים דחו את הבקשה.

"אשתקד ביקשתי שהאסיפה הכללית תאשר לי ויתור של 50% מגובה המענק המגיעים לי ולרעייתי עדינה, אולם המשקיעים המוסדיים לא אישרו לנו את הפחתת השכר האמורה", מסר לוי בתגובה. "החברה מנוהלת על-ידי ב-4 החודשים האחרונים מבלי שעדינה ואנוכי מקבלים שכר כלשהו מהחברה".

בשנת 2011 נהנה רמי לוי מעלות שכר של 4.8 מיליון שקל, מהם 1.38 מיליון שקל במשכורות ו-3.45 מיליון שקל בבונוס. אשתו עדינה, המשמשת כגזברית, השתכרה 3.2 מיליון שקל אשתקד. שאר בכירי החברה משתכרים הרבה פחות: סמנכ"ל התפעול, שמוליק לוי, השתכר 756 אלף שקל; היועץ המשפטי, רן אפרתי, השתכר 410 אלף שקל; ודרור לוי, מנהל סניף ברשת, השתכר 373 אלף שקל בשנה.

לוי הוציא הודעה לתקשורת בנושא השכר שלו לאחר שראה את הכותרות בנושא באתרי החדשות לאחר פרסום הדוחות הכספיים של רשת השיווק שלו הבוקר, ומסר כי הוא בוחן הפחתת שכרו "ברוח המחאה החברתית".

"ברצוני להדגיש כי ברבעון שעבר הודעתי על ויתור מרכיב המענק בשכרי לטובת העברת השכר לעובדי הרשת", הוסיף לוי. "אני בוחן בימים אלה את הנושא ומתכוון לבקש להפחית מהשכר של עדינה ושלי, כדי להתאים את שכרנו לרוח המחאה החברתית הקיימת כיום בקרב הציבור בכלל וציבור המשקיעים בפרט".

ואולם לוי ואשתו לא נהנו רק משכר ובונוסים גבוהים, אלא גם מהדיבידנד הנדיב שחילקה חברת רמי לוי . הרשת הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל, ומכיוון שלוי מחזיק קצת יותר מ-60% מהחברה, הרי שהוא ישלשל לכיסו כ-9 מיליון שקל.

בעלי השכר הגבוה
 בעלי השכר הגבוה