קמן מחיקות בע"מ: תפחית כ-70 מ' ש' בדוח הרבעון הרביעי

עוד צרות לחברת ההשקעות של רוני אלרואי, המתקשה להגיע להסדר חוב עם הבנקים ■ רוב ההפחתות בחברה הבת ישאל

אזהרת רווח שכבר הפכה אצלה למנהג, הודיעה היום חברת ההשקעות קמן של רוני אלרואי, כי "עם התקדמות העיבוד והניתוח של הנתונים המשמשים לעריכת הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2011, מסתמנות ירידות ערך מהותיות שייזקפו בדוח רווח והפסד. נכון למועד זה, סך כל ההפחתות שייזקפו בדוחות הכספיים כחלק מתוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2011, עלול להגיע לכ-70 מיליון שקל.

הודעות דומות שיגרה קמן לבורסה ערב פרסום הדוחות לרבעון השלישי והרביעי של 2010, שהסתיימו שניהם בהפסדי ענק (סה"כ הפסידה החברה 186 מיליון שקל באותה שנה).

הפעם צפויה קמן לבצע הפחתות בהיקף של 35-40 מיליון שקל בגין חברות שנמצאות תחת החברה הבת ישאל (81.8%), כשיתרת ההפחתות מיוחסת לחברת קמן סחר הפרטית ולחברת קמן קפיטל הציבורית (80.4%).

בישאל, שאף היא חברת החזקות, צפויות להתבצע הפחתות בחברות "הגליל תעשיות" ו"א.ג.ם תפן", הפועלות בתחומי המתכות, ועוסקות בהרכבות של מכלולים מתכתיים, זיווד ועיבוד שבבי.

א.ג.ם תפן נכנסה להקפאת הליכים בתחילת 2009, לאחר שב-2008 נקלעה לקשיי נזילות עקב משבר האשראי הגלובלי וירידת שער הדולר. בדצמבר 2009 עברה הבעלות בחברה מקרן פלנוס לישאל, וזאת בתמורה להקצאה של 6% מהון המניות של ישאל תעשיות, חברה בת פרטית של ישאל.

במקביל העמידה פלנוס הלוואה של כ-50 מיליון שקל לישאל תעשיות, הניתנת להמירה למניות נוספות של ישאל תעשיות, לפי שווי של כ-200 מיליון שקל.

נכון לדוחות השנתיים של 2010, רשומה א.ג.ם תפן בספרי ישאל לפי שווי של 31.2 מיליון שקל, בעוד שחברת הגליל רשומה לפי שווי של 48.6 מיליון שקל. כאמור, ישאל צופה הפחתה של 35-40 מיליון שקל בגין שתי החברות הללו.

הפחתה בקמן קפיטל

מלבד השתתפות בחלקה בהפחתות של ישאל, צפויה החברה האם קמן לרשום הפחתות נוספות בגין שתי חברות. הראשונה בגין קמן קפיטל, הרשומה בספרי קמן לפי שווי של 64.3 מיליון שקל. קמן קפיטל, אשר סיימה את 2011 עם הכנסות של 0.8 מיליון שקל והפסד של 14.9 מיליון שקל, נסחרת בבורסה לפי שווי של 25 מיליון שקל בלבד. החברה השנייה שבגינה צפויה קמן החזקות לבצע הפחתה הנה קמן סחר, המהווה חלק מאשכול החברות של קמן מים הפרטית, הרשומה בספרי קמן לפי שווי של 68.5 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון השלישי של קמן הופיעה אזהרת "עסק חי", וזאת על רקע גירעון בהון העצמי בגובה של 51.2 מיליון שקל, אשר צפוי להעמיק בצורה משמעותית בדוח השנתי ל-2011, על רקע ההפחתות הצפויות שיתווספו להפסד של 63 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר.

מהחברה נשאר מעט מאוד, והיא נסחרת כיום בשווי של פחות מ-6 מיליון שקל. נכון לסוף חודש ספטמבר, היקף החוב הכולל של קמן (סולו) הסתכם בכ-310 מיליון שקל, מתוכו כ-72 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, והיתרה לבנקים.

בשבועות האחרונים מנהלת החברה מו"מ מול הבנקים באשר להיקף התמורה שצפוי כל אחד מהם לקבל מכספי מכירת השליטה בחברת מנדלסון, שצפויה להזרים לקופתה של קמן כ-65 מיליון שקל.

הסכמתם של הבנקים דרושה לאישורו של הסדר החוב עם מחזיקי סדרה ג', בהיקף של כ-55 מיליון שקל, אשר נסחרות כרגע בתשואה של 110%. בחודש הבא צריכה קמן לפרוע את התשלום האחרון למחזיקי אג"ח א', בהיקף של 10.5 מיליון שקל.

מחיקות של קמן
 מחיקות של קמן