הערכות: בנק ישראל יותיר מחר את הריבית במשק על 2.5%

הסיבות: העלייה בציפיות האינפלציה, ההקלה במשבר העולמי ונתונים כלכליים טובים בישראל המעידים כי החששות מהאטה חריפה במשק היו מוגזמים

בנק ישראל יותיר מחר (ב') את הריבית במשק על כנה ברמה של 2.5% - כך מעריכים כלכלנים בשוק ההון יום לפני החלטת הריבית. לפי סקר בלומברג, 23 מתוך 24 החזאים בשוק צופים הותרת הריבית על כנה, ואילו רק בבנק HSBC מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25%.

"בהתבסס על האיתותים מישיבת הריבית האחרונה, בנק ישראל יותיר את הריבית ברמתה הנוכחית", מעריכים בבנק ברקליס. "מספטמבר האחרון חתך בנק ישראל את הריבית ב-0.75%; בתקופה זו, האינפלציה השנתית ירדה ל-1.7% - מתחת לאמצע תחום היעד של הבנק. עם זאת, ציפיות האינפלציה החלו לעלות ובנק ישראל צופה עלייה באינפלציה במחצית השנייה של השנה".

לא רק העלייה בציפיות האינפלציה תומכת בהותרת הריבית על כנה, אלא גם ההתאוששות בשווקים הפיננסיים וההקלה במשבר החוב באירופה, מה שמפחית את החששות ממיתון עולמי שיפגע במשק הישראלי.

ביום ה' דווח ב"גלובס" כי בנק ישראל יעלה בקרוב את תחזית הצמיחה למשק לשנת 2012, שעומדת על 2.8%. בארה"ב נרשם שיפור ניכר בכלכלה בחודשים האחרונים, בייחוד בשוק העבודה, וגם בישראל נתוני היבוא ממשיכים להצביע על ביקושים פנימיים חזקים מעבר לצפוי. גם הנתונים האחרונים סביב הייצור התעשייתי ופדיון המסחר והשירותים, המשתקפים היטב במדד המשולב של בנק ישראל, מחזקים את התחושה כי הערכות לגבי האטה הכלכלית היו מוגזמות במקצת.

"תהליך הפחתת הריבית במשק ימשיך בחלקה השני של שנת 2012 כתגובה להידרדרות בפעילות הכלכלית הגלובלית", מסר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.