בנק ישראל יעלה תחזית הצמיחה? "יפחית מינון הפסימיות"

יניב פגוט מקבוצת איילון, על האפשרות כי הבנק יעלה את תחזית הצמיחה - שעומדת כעת על 2.8%: "העלאת התחזית - עקב העובדה שהשמיים באירופה לא נפלו"

בנק ישראל צפוי להעלות הערב (ב') את תחזית הצמיחה למשק המקומי לשנת 2012, בד בבד עם פרסום החלטת הריבית המרכזית לחודש אפריל.

בשבוע שעבר, נזכיר, חשף "גלובס" כי בנק ישראל צפוי להעלות הערב את תחזית הצמיחה המקומית שלו - שעומדת על 2.8% (לעומת תחזית האוצר, שעומדת על 3.2%) - וזאת, על רקע סימנים של התאוששות בכלכלה העולמית, בדגש על ארה"ב ואירופה.

"תחזית הצמיחה של בנק ישראל התבססה ברובה על חשש כבד מאסקלציה במשבר החוב האירופי", מסביר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. "מדובר באסקלציה אשר התבדתה, נוכח העובדה שלפי שעה 'השמיים באירופה' לא נפלו".

לכן, מסביר פגוט, צפוי בנק ישראל "להפחית מעט את מינון הפסימיות שלו ביחס לצמיחה המקומית, ולהתאים תחזית זו לזרם הנתונים הכלכליים". באיילון, לעומת זאת, לא משנים את תחזית הצמיחה השנתית ל-2012 - שעומדת על 3.1%.

בנק ישראל יעדכן את תחזיות הצמיחה, כאמור, במקביל לפרסום החלטת הריבית המרכזית במשק לחודש אפריל, אשר לפי הערכות במשק צפויה להיוותר על כנה - ברמה של 2.5%. לפי סקר בלומברג, 23 מתוך 24 החזאים בשוק צופים הותרת הריבית על כנה, ואילו רק בבנק HSBC מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25%.

"הציפייה של בנק ישראל להתאוששות בשיעורי הצמיחה של המשק בשנה הקרובה תומכים בנקיטת משנה זהירות ושמירה על שער הריבית הנוכחי גם בחודש אפריל", מסביר מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן. "התייצבות האינפלציה ברמות נמוכות מותירה בידי בנק ישראל מרחב פעולה ותומכות בשער הריבית הנוכחי. הבנק ישמור לעצמו את האפשרות להוריד את הריבית במקרה שיידרש להגיב להידרדרות נוספת במצב הפיננסי באירופה".