השפיץ של הקריאייטיב: קמפיינים שיורם לוי אהב במיוחד

הטכנולוגיה הייחודית של מרצדס משעשעת את הלקוחות, מעריצי הסדרה "Madman" משתתפים בקידום העונה החדשה, ופיצה דומינו'ס לא פוחדת מביקורת

השלט שולט בשלט: קמפיין מרצדס לדגם ה-viano

תיירים רבים המגיעים לברלין עם רכבם בוחרים להחנות אותו באחד מהחניונים ולהשתמש ברכבת התחתית. לכל אלה יש בכיס את מפתחות המכונית שלהם.

הרעיון של מרצדס היה לייצר שילוט חוצות אינטראקטיבי ברכבת התחתית של ברלין, שמזמין את נהגי המכוניות להשתמש בשלט הרחוק של הרכב ולנסות לפתוח את דלתות הדגם החדש של החברה, ה-Viano.

הבילבורד מגיב לשלט הרחוק כאשר עם הפעלתו מול הפוסטר, דלת המרצדס שבתמונה נפתחת, ויוצאים ממנה בכל פעם אלמנטים שונים: חבורת בודי בילדריות, כדורים צבעוניים, רובוטריק ועוד. זאת, כדי להמחיש את המרחב העצום במכונית.

* למה אהבתי? קהל היעד מדויק - רק בעלי מכוניות "תיקשרו" עם הפוסטרים. חלק מהמשתתפים זכו בנסיעת VIP ברחובות ברלין כדי להתנסות ב-Viano. שאר נוסעי הרכבת יכלו ליהנות באירוע שייצר שיחה אמיתית.

כולם תופסים את דון: העונה החדשה של הסדרה "Madman"

חברת הכבלים האמריקנית AMC, שמפיקה את הסדרה המצליחה ביותר בשנים האחרונות "Madman", בחרה לשתף את המעריצים בקמפיין לעונה החדשה. ברכבת התחתית של העיר ניו-יורק פוזרו פוסטרים לבנים, שכל מה שהיה מודפס עליהם זה הלוגו של כוכב הסדרה, דון דרייפר נופל (בפינה השמאלית העליונה), והכיתוב "March 23" בפינה הימנית התחתונה.

העוברים והשבים ברכבת התחתית מילאו את הפוסטרים על-פי דמיונם המפותח. כך יכולנו לראות את דרייפר נופל בכל פוסטר למקום אחר. פעם זה היה לתוך לוע של כריש, בפוסטר אחר הוא נפל לתוך סיר בישול, ובאחד אחר סופרמן הגיח להציל אותו מהנפילה.

פרק הבכורה של העונה החמישית של "Madman" רשם שיא של 3.5 מיליון צופים.

דוגמאות לפוסטרים: tinyurl.com/czeyc2f

* למה אהבתי? עוד קמפיין חכם, שמעביר בלי שום ספק את המסר העיקרי - ב-23 במארס הוא חוזר. אבל במקום לעשות זאת חד-גוני, הקמפיין הפך לחגיגה אקטיבית של המעריצים. אינגייג'מנט קלאסי ורלוונטי.

רעיונות חמים ישר מהתנור: דומינו'ס פיצה מבקשת הצעות ייעול

דומינו'ס פיצה דוגלת כבר שנים רבות ובעקביות ראויה בקונספט של הקשבה לצרכנים. למעשה, לדברי המנכ"ל העולמי פטריק דוייל, כבר בסניף הראשון במישיגן בשנת 1960 הקשיבו לעצות הקונים שבאו עם רעיונות.

הפרויקט הנוכחי נקרא "Think oven", ובמסגרתו מוזמנים הגולשים להציע רעיונות לפרויקטים של הרשת (כמו למשל מה יהיו צבעי המדים של עובדי הפיצה וכו') וגם רעיונות הקשורים לפיצה עצמה, אותם אפשר לשלשל בפועל או וירטואלית לתיבת ההצעות. הרעיונות עם הניקוד הגבוה ביותר מתגמלים יפה את האנשים שהציעו אותם, גם אם לא ייבחרו.

* למה אהבתי? דומינו'ס ממשיכה לצבור נקודות, משום שהיא לא מפחדת לשמוע ביקורת ולהבין שיש דברים שצריך לשנות כל הזמן. במיוחד אמריקנים מתגמלים על פתיחות כזו.

הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.