שביתת אזהרה של עובדי דור ב' במרכזי ההפצה של תנובה

לפי הערכות, לאור ההחרפה בצעדים, לא יספוקו מחר כלל מוצרי החברה לנקודות מכירה בכל הארץ ■ יו"ר הוועד: "אנו קוראים להנהלה לשבת למו"מ ענייני על השכר"

יממה בלבד אחרי ההפוגה בעיצומים עליה הכריז ועד עובדי תנובה, הוא מחריף אותם שוב. הערב (ד') הנחה ועד העובדים את המחלקים ואת עוזרי המחלקים שהינם דור ב' קבועים במרכזי ההפצה בצפון, במרכז ובדרום, לא להגיע לעבודתם למשך 24 שעות.

מחר (ה') צפויים שיבושים באספקת כלל מוצריה של תנובה. לפי הערכות, לאור ההחרפה בצעדים, לא יספוקו מחר כלל מוצרי החברה לנקודות מכירה בכלל אזורי הארץ.

ככל הנראה, במרכז הפצה צפון לא יגיעו כ-20 עובדים, ולא ייצאו כ-5 קווים; במרכז הפצה מרכז לא יגיעו כ-39 עובדים, ולא ייצאו כ-20 קווים; ובמרכז הפצה דרום לא יגיעו כ-90 עובדים, ולא ייצאו כ-70 קווים.

המשמעות הישירה בפועל היא אי-יציאתם של קווי חלוקה ממרכזי ההפצה, כך שנקודות המכירה ברחבי הארץ לא יקבלו את מוצרי החברה.

בנוסף, נציגות העובדים תקיים הערב אסיפת הסברה לעובדי מרכז ההפצה של אזור המרכז. העובדים יתכנסו ויקבלו סקירה על הקיפאון במשא-ומתן בנושא הסכם השכר ועל הצעדים הננקטים. לאור האסיפה, ייתכן שיהיה עיכוב ביציאה של קווי חלוקה מסוימים.

אחיאב שמחי, יו"ר ארגון העובדים, מסר כי: "עובדי תנובה נותנים מעצמם רבות לחברה. בכל עת הם מצהירים עד כמה חשובה להם החברה, אך אנו לא נוכל לקבל השתלחות ישירה בעובדים. העובדים רוצים להתפרנס בכבוד, וראוי שההנהלה תבין זאת. אנו קוראים להנהלה לחזור בה מדבריה ולשבת איתנו למשא-ומתן עינייני בנושא הסכם השכר. אנחנו מייצרים את המוצרים, אנחנו מייצרים את הרווחים, ומן הראוי שנזכה לכבוד ולהתייחסות הראויים לנו כעובדים מסורים".

נזכיר כי בשבוע שעבר הפסיק ועד העובדים את אספקת הקוטג', למעט לבתי-חולים ולבתי-אבות, וכן את מוצרי השוקו השונים, והשבוע הופסק שיווקם של כל המוצרים מסדרת יופלה. במקביל הפסיקה הנהלת החברה את ייצורם של המוצרים הללו.

ההנהלה שלחה השבוע מכתבים לעובדים בקווי הייצור, לפיהם עליהם להימנע מלהגיע לעבודה, וכי הם אינם זכאים לשכר. כמו כן, נשלחו מכתבים דומים לעובדי מחסן במרכזי ההפצה, בהם נכתב כי קיימת ירידה בכמות העבודה, ולכן אין צורך בעבודתם בפועל.

מתנובה נמסר בתגובה: "לאור החלטת ועד העובדים הלילה שחלק מהעובדים לא יגיעו לעבודה, נאלצה ההנהלה להתאים את הייצור ולעצור את קווי הייצור של החלב במחלבת רחובות וקווים נוספים במחלבת אלון תבור, וזאת למשך מספר שעות בלילה. הקווים חודשו רק במשמרות הבוקר. אנו מתנצלים בפני הציבור וקוראים לוועד העובדים לחדול מפעולות שפוגעות בעובדים, בחברה ובצרכנים".