מסתמן: מוסף "Markerweek" של "דה מרקר" ייסגר

‎נשקלים גם מיזוג עם מוסף אחר או העברת חלק מהתכנים לחלקים אחרים בעיתון ■ ועד העובדים ב"הארץ": לא קיבלנו על כך הודעה מההנהלה

מוסף סוף השבוע של "דה מרקר", Markerweek, עשוי להיסגר בקרוב, במסגרת צעדי ייעול שנוקטת הנהלת "הארץ". ל"גלובס" נודע כי בעוד שבהנהלת "הארץ" נוטים לסגור את המוסף, טרם הוחלט אם הוא ייסגר לגמרי, יאוחד עם מוסף אחר, או שחלק מתכניו יועברו לחלקים אחרים בעיתון.

בהתייחס לחששם של עובדי המוסף מפני פיטורים, אומרים בוועד העיתונאים של "הארץ" כי "הנהלת העיתון ומו"ל 'הארץ', עמוס שוקן, מודעים לכך שבהתאם לסיכומים שהושגו בחודשים האחרונים, עליהם לעדכן בפירוט את הוועד בצעד כזה כ-3-4 שבועות לפני ביצוע של מהלך שבצדו פיטורים ואף הרעה בתנאים של עובדים. הודעה כזאת עדיין לא הגיעה לידינו".

במכתב ששלח בימים האחרונים שוקן לעובדי "הארץ", הוא הסביר כי "כחלק מההכרח לנווט את הקבוצה בתקופה משברית זו, מוטל יהיה עלינו השנה להצטמצם בכל החזיתות ולנקוט שורה של צעדי ייעול. התקופה הקרובה תעמיד אותנו במבחנים לא פשוטים, ואין לי ספק שבכוחות משותפים נוכל לעמוד בהם".

שוקן אף פנה לעובדים וביקש מהם להעביר להנהלה הצעות ל"פעולות שעשויות להביא לחיסכון בהוצאות העיתון ולשיפור היעילות בעבודתנו".

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", על רקע פיטורים, הרעת תנאיהם של עובדי "הארץ" וצעדי ייעול אחרים, מתנהל בחודשים האחרונים משא-ומתן קדחתני בין ההנהלה לבין ועד העיתונאים של "הארץ".

יצוין כי מעל המשא-ומתן מרחף האישור שנתן בית הדין לענייני עבודה לוועד להשבית את העיתון או לנקוט אמצעים אחרים. אגודת העיתונאים בתל-אביב אף הקצתה 700 אלף שקל לוועד "הארץ" במקרה שאכן תתקבל החלטה כזאת.

מ"הארץ" לא נמסרה תגובה.