מהיום: אפשר לייבא לישראל כל רכב בתקינה אמריקנית

התקנה תאפשר לייבא מארצות הברית רכבי יוקרה המיוצרים באירופה וביפן במחירים נמוכים מאלה של מדינות המקור. המרוויחים העיקריים: היבואנים האישיים

משרד התחבורה הודיע כי מהיום ( א') ניתן לייבא לישראל דגמי רכב המיוצרים על פי התקינה האמריקאית, מכל מדינות העולם. השינוי התאפשר לאחר שהשר כץ חתם על תקנות תעבורה המשוות את מעמדה של התקינה האמריקאית למעמדה של התקינה האירופאית.

שר התחבורה ציין כי "התקנות החדשות מאפשרות לכל אזרח, או יבואן רכב, להגיש בקשה ליבוא כלי רכב בתקינה אמריקאית, ללא כל מגבלה של ארץ היצור, באמצעות יבוא מסחרי או אישי".

עד כה אישר משרד התחבורה יבוא של מכוניות, בתקינה האמריקאית, שיוצרו במדינות נפט"א (ארצות הברית, קנדה ומקסיקו) בלבד. מעתה ניתן יהיה לייבא מכוניות בעלות תקינה אמריקאית, המיוצרות בכל מדינות העולם, לרבות יפן, אירופה והמזרח הרחוק.

השר כץ ציין כי "ענף הרכב האמריקאי הוא הגדול והמגוון ביותר בעולם וישנם לא מעט יצרנים המייצרים דגמי רכב יחודיים, עבור ענף זה בלבד דבר שחסם את ייבואם של דגמי רכב רבים לישראל. המצב עומד להשתנות וכבר בעתיד הקרוב נזכה לראות מגוון רחב של דגמים חדשים, שירעננו את היצע הדגמים עבור הצרכן

התקנה החדשה תסייע בעיקר לענף הייבוא האישי בשל העובדה שהיא תפתח שער לייבוא מכוניות יוקרה של מרצדס, ב.מ.וו, טויוטה ועוד, שמיוצרות באירופה וביפן אך נמכרות בארצות הברית במחירים נמוכים משמעותית לעומת מדינות הייצור שלהן. בעקבות התקנות צפוי גל מאסיבי של ייבוא אישי מארצות הברית, כולל של מכוניות שנרכשו כבר לפני מספר חודשים בהמתנה ליישום מסקנות "ועדת זליכה" בנושא הייבוא האישי, שפתיחת הייבוא מארה"ב היא המרכזית שבהן.

עם זאת הייבוא לא יהיה לגמרי פתוח: כלי הרכב המיובאים מארצות הברית עדיין יידרשו לעמוד בדרישה לתקינת פנסים התואמת את הדרישות האירופאיות.