הבורסה סגרה בעליות; כלל ביטוח הוסיפה 3.8%, פרטנר 2.8%

צפי לפתיחה מעורבת בוול סטריט ■ כלל ביטוח בדרך למכור את גארד האמריקנית תמורת כ-270 מיליון דולר ■ מודיעין במו"מ עם ישראמקו לרכישת 10% מהזכויות ברישיון "שמשון"

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ב') הסתיים כפי שנפתח - במגמה חיובית. זאת, ברקע לאופטימיות בשוקי העולם מהגדלת היקף תוכנית "חומת האש" באירופה. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו על מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בניו יורק.

הודעת שרי האוצר של גוש האירו, שהתכנסו לפסגה נוספת בקופנהגן בירת דנמרק ביום ו', על הגדלת היקף "חומת האש" מפני התפשטות משבר החוב באירופה לכ-800 מיליארד אירו, תוסיף לעמוד במוקד.

המהלך התאפשר לאחר שגרמניה חזרה בה מסירובה לאפשר לקרן ההחילוץ הזמנית לעבוד במקביל לקרן הסיוע הקבועה של האיחוד האירופי. ובכך מצטרפים 500 מיליארד האירו שקיימים בקרן הסיוע הקבועה ל-200 מיליארד האירו שנשארו בקופת קרן החילוץ הזמנית, יחד עם עוד כ-100 מיליארד אירו שכבר הוקצו לחבילות סיוע שונות.

עוד חוזה גדול לשותפויות תמר

השותפויות בפרויקט הגז הטבעי "תמר" (נובל אנרג'י, אבנר , דלק קידוחים וישראמקו ) ממשיכות לדווח על חתימת חוזים גדולים לאספקת גז לקראת תחילת האספקה בעוד כשנה. היום דיווחה פז נפט ( 49720 +0.24% )כי חתמה היום על הסכם לאספקת גז טבעי בין בית הזיקוק שלה באשדוד לשותפויות בפרויקט "תמר" לפיו תרכוש פז מהן גז טבעי לצרכי הפעלת מתקנים קיימים של זית הזיקוק, לרבות הפעלת תחנת כוח הפועלת בשיטת קו-גנרציה וכן לצורך הפעלת תחנת הכח השניה בשיטת קו-גנרציה, שנמצאת בשלבי הקמה ואשר השלמתה צפויה במהלך שנת 2012

גבעות הוסיפה להיסחר ברקע דוחותיה הכספיים ל-2011, שאומנם הצביעו על הכנסות ברוטו של כ-51.5 מיליון שקל ממכירת נפט, אולם בדוח הערכת המשאבים בשדה "מגד" חל "שינוי מהותי לרעה" בהערכת המשאבים.

טבע הודיעה היום על השקת גרסה גנרית לתרופה של חברת סאנופי-אוונטיס לטיפול בלחץ דם גבוה.

כלל ביטוח בדרך למכור את גארד האמריקנית, המרכזת את פעילות הקבוצה בארה"ב, ביותר מ-200 מיליון דולר.

מניות הסלולר פרטנר וסלקום תיקנו את הירידות של אתמול.

מודיעין דיווחה אתמול בערב כי היא מנהלת מו"מ עם ישראמקו לרכישת זכויות בשיעור של 10% ברישיון הימי "שמשון" וקבלת אופציה לרכישת זכויות בשיעור של עד 15% ברישיונות הימיים של "דניאל".

הזדמנות ישראלית דיווחה היום כי חתמה אתמול על הסכם, במסגרתו היא תרכוש מחברת פרנדום 10% מהזכויות ברישיון הימי "עוז".

אלביט הדמיה ממשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול כי מימשה את החלקה ב-4 מלונות בהולנד לפי שווי של 169 מיליון אירו. הרווח שנוצר לחברה עומד על כ-180 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]