הנקראות ביותר

ניצחון לרביב דרוקר וערוץ 10: המחוזי דחה את תביעת רן ארז

ארז הגיש את התביעה ב-2007 עקב כתבה ששידר דרוקר בזמן שביתת המורים, ובה טען כי השביתה היא חלק מקונספירציה של ארז להחליף את שרת החינוך דאז, יולי תמיר, בעמי איילון ■ ארז ישלם לערוץ 10 ודרוקר 35 אלף שקל הוצאות משפט

ניצחון משפטי חשוב לערוץ 10 ולעיתונאי רביב דרוקר: בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (ב') את הערעור שהגישו דרוקר וערוץ 10 על החלטת בית משפט השלום לקבל את תביעת הדיבה שהגיש נגדם יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז.

בית המשפט המחוזי ביטל את החלטת השלום כי על דרוקר וערוץ 10 לפצות את ארז ב-35 אלף שקל, וקבע כי דרוקר והערוץ אמנם הוציאו את דיבתו של ארז, אך עומדת לטובתם הגנת אמת בפרסום, ויש בה כדי לדחות את התביעה.

עוד נקבע כי על רן ארז וארגון המורים העל-יסודיים לשלם לדרוקר ולערוץ 10 כ-35 אלף שקל בגין הוצאות המשפט ושכר-טרחת עורכי דין. כמו כן, נפסק כי ארז וארגון המורים יחזירו למערערים את הכספים ששילמו עקב פסיקת השלום.

"הגם שהציטוטים שהובאו בכתבה אינם מדויקים במובן של 'מילה במילה', הם בהחלט משקפים את עמדתו הפסימית של ארז ביחס לסיום השביתה והדגשת העניין בדבר הימנעות של ראש הממשלה וראש מפלגתה של שרת החינוך לסייע בפתרון המשבר", קבעו השופטים ישעיהו שנלר, רות לבהר-שרון ואבי זמיר.

השופטים ציינו כי הדיון בשביתת המורים נגע לחייו של כל אדם בישראל, ודבר זה מעיד כי הפרסום של ערוץ 10 היה בעניין ציבורי רם במעלה.

תביעת הדיבה של ארז הוגשה בעקבות כתבה ששידר דרוקר בזמן שביתת המורים הגדולה של ארגון המורים, ובה טען כי השביתה הינה חלק מתוכנית קונספירציה של ארז להחליף את שרת החינוך דאז, יולי תמיר, בעמי איילון.

לפני כשנה, קיבל בית משפט השלום בתל-אביב את התביעה שהוגשה נגד דרוקר ונגד ערוץ 10 ומנהליו וקבע כי עליהם לפצות את ארז ב-35 אלף שקל.

ארז הגיש את התביעה בסוף 2007, בעקבות כתבה ששידר דרוקר בזמן שביתת המורים הגדולה של ארגון המורים, ובה טען כאמור כי השביתה הינה חלק מתוכנית קונספירציה של ארז להחליף את שרת החינוך דאז, יולי תמיר, בעמי איילון, וכי הדבר נעשה בידיעת יו"ר מפלגת העבודה דאז, אהוד ברק, וראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט.

המקורות העיתונאיים של דרוקר היו דניאל דורון ודיאנה זקס, אזרחים שהאזינו במקרה לשיחת טלפון שניהל ארז כשישב בשולחן סמוך בבית-קפה בו ישבו ברחוב שינקין בתל-אביב. את החומר העבירו השניים לגלעד עדין, ראש מהדורת החדשות דאז, שהעביר את תוכן השיחה לדרוקר. האחרון פתח את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ עם הדברים, שלכאורה אמר ארז.

ארז טען כי הכתבה הציגה טענות שקריות, מבזות ומשוללות יסוד, שפגעו בשמו הטוב באופן חמור. מנגד, הנתבעים טענו כי הכתבה חשפה מניעים פסולים וזרים, שעמדו בבסיס שביתת המורים. כמו כן, טענו כי תוכן הכתבה נסמך על מידע אמין שאומת ואושר על-ידי מקורות נוספים, וכי היה אינטרס ציבורי לשדר אותה.

אחרי מתן פסק הדין בשלום ערערו ערוץ 10 ודרוקר למחוזי על ההחלטה לקבל את תביעת הדיבה נגדם. בין היתר הם טענו, באמצעות עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג, פוקס נאמן, כי בית משפט השלום טעה כאשר קבע כי הפרסום בכתבה לא שיקף את תוכן השיחה שאודותיה דיווח דרוקר.

רן ארז יוצג בידי עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות'.

בא-כוחם של המערערים, עו"ד ברוך כצמן, מסר בתגובה כי "בית המשפט אמר את דברו באופן חד וברור. כל טענותיהם המרכזיות של המערערים התקבלו. אין ספק כי פסק הדין מהווה נדבך חשוב נוסף בהגנה על חופש הביטוי, ערך חשוב מאין כמותו".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "קיבלנו בסיפוק את פסק הדין, אך אנחנו עדיין לומדים את פרטיו".

רביב דרוקר מסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה משמחת וצודקת. תודה לערוץ 10 שנתן לי גב כרגיל, לעורכי הדין כצמן ובן-חיים ולדניאל דורון שהסכים להעיד על מה ששמע".

עוד מסר דרוקר כי "מי שראה איך בכירי ארגון המורים באים לתמוך ברן ארז בבית המשפט, מבין כמה חשוב שהתקשורת תתעסק באיש ובפועלו".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!