דש-איפקס ממשיכה לאסוף משקיעים לקרן חיפושי הנפט קציר

חברת קציר השקעות עדכנה היום על הארכת מועד הסכמי ההשקעה בה ■ הדחייה נעשתה במטרה לאפשר לכל המשקיעים הפוטנציאליים לקחת חלק בגיוס ההון שהיא מתכננת, הצפוי להגיע לכ-70 מיליון שקל

חברת קציר השקעות עדכנה היום על הארכת מועד הסכמי ההשקעה בה, שעליהם חתמה מוקדם יותר השנה מול קרדן טכנולוגיות, מקבוצת קרדן של יוסף גרינפלד ואבנר שנור. זאת בהמשך לעדכון שפרסמה קציר בתחילת השבוע, על כניסתה הצפויה של קרן ההשקעות הקנדית West Face Capital, וכניסתם המתוכננת של נתן חץ ודוד ורטהיים (בנו של מוזי ורטהיים) להשקעה בה.

משקיעים אסטרטגיים

דחיית מועד ההשקעה של קרדן בקציר נעשתה בעקבות עדכון זה, במטרה לאפשר לכל המשקיעים הפוטנציאליים לקחת חלק בגיוס ההון שהיא מתכננת, הצפוי להגיע לכ-70 מיליון שקל. קציר השקעות היא כיום שלד בורסאי, ובכוונתה להפוך בעתיד הקרוב לקרן השקעות, שתפעל בחיפושי נפט וגז, בניהול קבוצת דש-איפקס של אלי ברקת.

לפי מזכר ההבנות שעליו חתמה דש-איפקס מול קרן ההשקעות הקנדית, האחרונה תזרים לפחות 25 מיליון שקל לקציר. סכום דומה התחייבה קרדן טכנולוגיות להזרים לקציר, תמורת כ-30% ממניותיה. ורטהיים וחץ, שבעבר נמנו עם המשקיעים בדש-איפקס (ואשר שותפים בחברת ההשקעות אלוני חץ), מנהלים מול קציר מגעים להשקעה של כ-20 מיליון שקל נוספים.

עם אנשי הצוות המקצועי של קציר נמנים יוסי לנגוצקי, שעלה לכותרות לאחר תגלית הגז הטבעי "תמר", וד"ר יחזקאל (צ'ארלי) דרוקמן, לשעבר הממונה על הנפט במשרד התשתיות. קרן ההשקעות הקנדית West Face Capital מתמחה בהשקעה בחיפושי נפט וגז ובמשאבי טבע ברחבי העולם, והיא מנהלת כיום כ-2.2 מיליארד דולר.

היו"ר המיועד של קציר, יאיר אפרתי (מנכ"ל דש-איפקס מיזוגים ורכישות), מסר היום: "הכנסת משקיעים אסטרטגיים כמו הקרן הקנדית, לצד משקיעים מהמכובדים בישראל, מהווה ציון דרך בענף חיפושי הגז והנפט בישראל".