שטייניץ: "דוח קרן המטבע הוא מתנה יפה לממשלת ישראל"

קרן המטבע מבקרת היום בדוח שפרסמה את הפערים החברתיים ומזהירה מפני תוצאות אי שילובם של החרדים והערבים בשוק העבודה ■ שטייניץ: "תעודת כבוד להתנהלות המשק הישראלי ולמדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל"

שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיב היום (ב') בסיפוק לדוח קרן המטבע הבינלאומית, שלטענתו מהווה תעודת כבוד להתנהלות המשק הישראלי ולמדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל במהלך המשבר הפיננסי העולמי.

בהודעה מטעם משרד האוצר נמסר כי "בין השאר מעוררת סיפוק העובדה שהדוח מציין לחיוב את השמירה הקפדנית על המשמעת התקציבית במסגרת התקציב הדו-שנתי, כאחד מהגורמים המסייעים להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל בפני השלכות המשבר".

דוח קרן המטבע שפורסם היום משבח את החוסן שהפגין המשק בשנים האחרונות ומעריך כי שוק הנדל"ן בדרך ל"נחיתה רכה", אולם שופע ביקורת ביחס לפערים החברתיים ולשוק העבודה. הקרן מפצירה בממשלה לנקוט צעדים מיידיים להגביר את שילובם של גברים חרדים ונשים ערביות בשוק העבודה - או שהצמיחה תיפגע משמעותית בטווח הבינוני. בנוסף, חוזה קרן המטבע צמיחה נמוכה יותר בשנה הקרובה מכפי שחוזה משרד האוצר - 2.8%.

שטייניץ מדגיש שההמלצה החד משמעית בדוח להמשיך ולשמור על משמעת כלכלית ותקציבית במהלך שנת 2012, ובמהלך התקציב לשנים 2013-2014, ולהמשיך להקפיד על הורדת יחס החוב-תוצר, צריכה לשמש תזכורת לאתגרים שבפניהם אנו ניצבים ולהזהיר את כולנו מחוקים והחלטות פופוליסטיות וחסרות אחריות.

עוד מעריך שטייניץ כי "במידה ונצליח לשמור על המשמעת הכלכלית והתקציבית, לעודד השקעות זרות במשק בהמשך השנה, תוכל כלכלת ישראל לצמוח גם בשנת 2012 בשיעור גבוה משמעותית מהתחזית (2.8%) שכלולה בדוח".