הקבלנים מנסים לפתות אתכם: עד 13% הנחה על דירות

15 אלף ישראלים יגיעו ליריד של מרכז הבנייה בצל הקיפאון בשוק הדירות ■ יו"ר מרכז הבנייה: "הציבור כבר לא לוקח משכנתאות עצומות, קונה רק אם יש הזדמנות"

החודשים האחרונים הוכיחו שהדרך היחידה של הקבלנים למכור כמות גדולה של דירות בזמן קצר יחסית היא באמצעות מבצעים. דוגמה עדכנית מהימים האחרונים ניתן למצוא בקדימה-צורן, שם מכרה חברת גינדי החזקות 15 דירות בחודש אחד בהיקף כספי של 23.6 מיליון שקל, בפרויקט 'גינדי גרדנס'.

מכירת 15 הדירות נעשתה במבצע שבמסגרתו הבטיחה החברה לרוכשים החזר כספי חודשי שיכסה את עלות ההחזר החודשי של הרוכשים על המשכנתא עד האיכלוס, הצפוי החל מיוני 2013. כאמור, הדוגמה של הגינדים היא אחת למבצעי מכירה יצירתיים שנערכו ונערכים ברחבי הארץ.

במרכז הבנייה הישראלי החליטו לנצל את המבצעים השונים ואת חיפוש החברות אחר פלטפורמה נוספת להצגת מרכולתם ולקיים אירוע מכירות, אותו הם מכנים "נדלניאדה", במסגרתו יציגו עשרות קבלנים את הפרויקטים.

לעומת יריד הדירות הדו-שנתי של מרכז הבנייה, באירוע המדובר הציבו המארגנים תנאי סף למציגים - מבצעים או הנחות. ממרכז הבנייה נמסר כי נכון להיום עשרות חברות, גדולות וקטנות, הבטיחו את השתתפותן באירוע שיתקיים בחול המועד פסח.

בין החברות העתידות להשתתף באירוע ניתן למצוא את משהב שתציע הנחה של כ-12% על מחיר הדירות בפתח תקווה ו-10% הנחה על דירת פנטהאוז בגבעתיים; אפריקה ישראל מגורים שתציע הנחה של כ-13% על דירות בתלמי מנשה; אלדר גרופ המשווקת את פרויקט 'אקו' של החברות זיתוני ומשה ויגאל גינדי בכפר סבא והוד השרון וצפויה להציע הנחה של כ-100 אלף שקל במחירי דירות.

לצד הנחות כספיות, צפויות החברות להציע פיתויים נוספים לרוכשים כמו למשל חברת שתית המשווקת פרויקט באור עקיבא ולצד הנחה של כ-85 אלף שקל במחיר הדירה מבטיחה גם אירוח זוגי במלון בוטיק. במרכז הבנייה מוסיפים כי באירוע יוצגו יותר מ-60 פרויקטים שונים במקומות שונים בארץ, כולם כאמור עם הנחות ומבצעים.

"קיץ 2011 היווה נקודת מפנה בשוק הדיור בישראל ובכלכלה ובכלכלת בכלל ישראל", מסביר ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי. "הציבור הרחב שהיה מוכן עד למחאה הגדולה לשלם כל מחיר עבור מוצרים ובראשם הדירה הנכספת גם במחיר של התחייבויות כספיות עצומות להחזר החודשי של המשכנתא, עצר את בולמוס הרכישה ומצפה כיום להזדמנויות אטרקטיביות.

"מרבית עסקאות רכישות הדירות המתבצעות בחודשים האחרונים מתרחשות כשהלקוחות חשים, כי קיימת להם הזדמנות אמיתית לרכישה במחיר אטרקטיבי. תופעה זאת מייצרת לציבור היזמים, הקבלנים והמשווקים כללי משחק חדשים. אנו מצפים לכ-15 אלף מבקרים".

חשוב לציין שבמקרים רבים מבצעי מכירה של קבלנים הם בעיקר דרך שיווקית להצפת מלאי הדירות, ולא תמיד מגלמים את ההנחה המובטחת. כך, למשל, הנחה ממחיר מחירון לפעמים משקפת את המחיר שגם ככה נמכר היום באתרי הבנייה ולפעמים הנחות של עשרות אלפי שקלים או למעלה מ-100 אלף שקל במחיר הדירה הם לא משהו שהרוכשים לא יוכלו להשיג במו"מ רכישה רגיל מול הקבלן.

לכן, תמיד מוטב לרוכשים הפוטנציאלים להגיע עם מידע מוקדם על מחירי המכירה של החברות בפרויקטים השונים, כבסיס להשוואת המחירים המוצעים במבצעים.