מגזיני הלייף סטייל המובילים בעולם מגלים את רשת Pinterest

הפופולריות של הרשת החברתית Pinterest, המתבססת על ויזואליות, מספקת למגזינים במה טבעית להפצת תכנים שונים בנושאי עיצוב, אופנה, אמנות ואוכל

המותגים המסחריים כבר גילו אותה, וכעת גם העיתונים והמו"לים מחזרים אחרי הרשת החברתית הפופולרית Pinterest. עם 10.4 מיליון משתמשים, ממוצע של 97.8 דקות בחודש לגולש ועלייה של 145% במספר הגולשים היומיים מתחילת השנה, אין פלא שאמצעי המדיה המסורתיים מחזרים לפתחה.

הרעיון מאחורי Pinterest מבוסס על שיתוף תמונות. אך בשונה מפייסבוק, השיתוף הוא של תמונות שהגולשים מוצאים ברשת ופחות של תמונות מהחופשה האחרונה. את התמונות מעלים הגולשים לדף אישי שמשמש כ"לוח שעם וירטואלי".

"Pinterest היא התאמה הגיונית לרוב מותגי הלייף סטייל שלנו", הסבירה באחרונה דבורה קורטיס, מנהלת מחלקת פיתוח קהל בחטיבת הלייף סטייל של המו"לית "Time", בשיחה עם אתר emedia. לדבריה, 5 מתוך 9 מגזיני הלייף סטייל של "Time" כבר פעילים בפינטרסט.

למעשה, העובדה ש-87% מהמשתמשים הן נשים, הגיל השולט הוא 25-44, ההכנסה הממוצעת עומדת על 25-50 אלף דולר, ומרבית התמונות המשותפות בו מגיעות מתחום הלייף סטייל, פותחת צוהר לעיתונים ומגזינים בתחום למשוך אליהם את הקהל.

קורטיס מציינת כי "הרבה מהמגזינים שלנו מציעים ויזואליות יפהפייה, ובסופו של דבר זה העיקר ב-Pinterest. זו רשת שמייצרת מעורבות ויזואלית הרבה יותר גבוהה מכל רשת חברתית אחרת".

העובדה שהתמונות שמועלות ב-Pinterest כוללות לינק מהאתר שממנו נלקחו ומפנות אליו, מייצרת נדבך חשוב בתרומה של הרשת הזו למותגים. נתוני חברת Shareaholic מראים כי Pinterest הפנתה בינואר השנה 3.6% מהטראפיק שהגיע לאתרי אינטרנט, צמוד לגוגל עם 3.62%.

הזדמנות גדולה

במגזין "Real Simple" מבית "Time" ההפניות מ-Pinterest עקפו את אלה של פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות, והיא שנייה רק אחרי גוגל.

לדברי קורטיס, "אנחנו רואים הרבה שוני באופן שבו אנשים משתמשים ב-Pinterest, כולל לעשות pin לאייטמים מהאתר שלנו, ליצור לוחות משלהם או לעשות re-pin לדברים שאנחנו מעלים".

גם בחברת ההוצאה לאור Hearst, שאחראית על מגזינים כמו "ELLE", "קוסמופוליטן", "seventeen" ו-"O" של אופרה ווינפרי, רואים הזדמנות גדולה ברשת החברתית הצומחת. בחודש שעבר התכנסו המנהלים הדיגיטליים של המגזינים המובילים בקבוצה, כשהנושא העיקרי על הפרק היה ניצול טוב יותר של Pinterest כמקפצת רייטינג.

קייט פולוק, מנהלת תוכן באתר האינטרנט של "ELLE", אמרה לאתר AdAge כי "הצטרפנו רק לפני כשבועיים ל-Pinterest, ואנחנו עדיין מנסים לראות מה עובד ומה לא, שכן מה שעובד בפייסבוק לאו דווקא יעבוד פה או בטוויטר. בכל אחת מהפלטפורמות החברתיות ההתנהגות והצרכים שונים".

עד כה התוצאות משביעות-רצון: "אנחנו רואים גידול בטראפיק ומעורבות גבוהה מצד הגולשים. זה עוזר מאוד למותג שלנו להיות נוכחים שם", היא מציינת.

לפי בדיקת חברת המחקר RJ Metrics של מיליון תמונות ב-Pinterest, כ-17.2% היו קשורות לעיצוב הבית, 12.4% לאמנות ומלאכת היד, 11.7% לאופנה וסטיילינג ו-10.5% לאוכל.

"זה בדיוק הקהל שאליו אנחנו רוצים לפנות", מסכמת פולוק.

המספרים
 המספרים