נעילה שלילית בבורסת ת"א בצל וול סטריט; בזק נפלה 2.6%

אכזבה בשוקי העולם מחוסר התמיכה של הפדרל ריזרב בתוכנית תמרוץ שלישית ■ פסגות בהמלצת "מכירה" נדירה יחסית למניית בזק במחיר יעד של 5 שקלים

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ד') ננעל בירידות שערים ברקע סנטימנט שלילי בשוקי העולם, שהחל עוד אתמול בוול סטריט כתוצאה מאכזבה מסוימת מפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב. מחזורי המסחר באחד-העם ממשיכים להיות דלילים - ועמדו היום על מיליון שקל בלבד.

ההאטה בקצב צמיחת המשק, ובעיקר בתחום הנדל"ן, ניכרת היטב בנתוני הכנסות המדינה ממסים. מנתונים שפרסם היום משרד האוצר עולה כי בחודש שעבר סך ההכנסות ממסים הסתכמו בכ-17.8 מיליארד שקל, לעומת 18.8 מיליארד שקל בחודש מרץ אשתקד. הכנסות מסים ישירים (מס הכנסה) הסתכמו בכ-8.3 מיליארד שקל לעומת 8.5 מיליארד שקל בחודש מרץ אשתקד. הכנסות מסים עקיפים (מכס ומע"מ) הסתכמו בכ-9.1 מיליארד שקל לעומת 9.9 מיליארד שקל אשתקד. בדומה לחודשים הקודמים רמת החזרי המסים הייתה גבוהה יחסית.

אמש, כאמור, הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות שערים, על רקע פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד', שם נאמר כי הבנק מודאג מההאטה הגלובלית על אף הסימנים להתאוששות בארה"ב, והוא אינו תומך ב-QE3. ובעוד כלכלת ארה"ב ממשיכה להתאושש בקצב מתון, עננת משבר החוב ממשיכה לאיים על כלכלת גוש האירו, כאשר מדינות ה-PIGS נמצאות על סף מיתון חמור ועלולות להיות קובית הדומינו הראשונה בקריסת מדינות אירופה.

חולשה נמשכת במניות התקשורת

מניית בזק ריכזה היום את המחזור הגבוה ביותר בבורסה ויורדת ברקע המלצת "מכירה" נדירה יחסית שניפקה האנליסטית אילנית שרף מפסגות למניה, במחיר יעד של 5 שקלים למניה, ירידה של כ-18% ממחיר הבסיס הבוקר באחד-העם. גם אינטרנט זהב ובי קומיונקיישנס בלטו בירידות חדות.

טבע רשמה ירידה. החברה הודיעה שלשום על השקת שתי תרופות חדשות לטיפול בלחץ דם גבוה. התרופות החדשות, ה-Irbesartan וה-Irbesartan-Hydrochlorothiazide, הינן הגירסה הגנרית לתרופות ה-Avapro וה-Avalide, בהתאמה, של חברת Sanofi Aventis. על פי נתוני ה-ISM לשתי התרופות המקוריות היו מכירות של כ-600 מיליון דולר בשנה.

מניית אמפל המשיכה לרכז עניין. הבוקר דיווחה החברה לבורסה על הגעה להסכם עקרונות עם מחזיקי אג"ח מסדרה ב'. על ההסכם דיווחנו אתמול בבוקר ב"גלובס".

רוני בירון, אנליסט האנרגיה של בנק ההשקעות השווצרי UBS , העלה אתמול את הערכות השווי של מאגר תמר לרמה של 8.8 מיליארד דולר לעומת הערכתו הקודמת שעמדה על על 8.1 מיליארד דולר. זאת, בעקבות העלייה במחירים וברזרבות הגז של המאגר. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים השותפות בפרוייקט.

חברת נובה הכריזה היום שלקוח Foundry מוביל בחר במערכות המדידה המשולבות של נובה כמערכות המועדפות לייצור במגוון טכנולוגיות מתקדמות. חלק מההזמנה סופק ברבעון הקודם, ונובה מצפה להשלים את משלוח המערכות הנוספות במהלך הרבעון הנוכחי.

חברת אבוג'ן הודיעה היום על השקת גרסה מתקדמת של הטכנולוגיה החישוביות שלה לאיתור גנים. הגרסה החדשה של הטכנולוגיה מסתמכת על סדרה של כלים ואלגוריתמים ייחודיים, חדשים ומשופרים, המאפשרים להאיץ באופן משמעותי את יכולות גילוי הגנים של החברה באמצעות שילוב סוגים שונים של מידע מן הצמח.

חברת אנלייט אנרגיה דיווחה הבוקר כי פרויקט "חלוציות" שלה להקמת חווה סולארית בנגב המערבי הוכרז ע"י ראש הממשלה כפרויקט בעל חשיבות לאומית. הפרויקט להקמת חווה סולארית בהיקף 55 מגה וואט בהשקעה של 600 מיליון שקל, יקודם במסגרת הועדה לתשתיות לאומיות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]