פרוטוקול ה'פד' חיזק את הדולר: עלה ב-0.6% ל-3.745 ש'

האירו ירד ב-0.9% ל-4.92 שקלים ■ פרוטוקול החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב: הבנק המרכזי לא להוט כל כך להשיק סבב נוסף של תמריצים מוניטריים לכלכלה האמריקנית

מגמה מעורבת היום (ד') בשוק המט"ח, כאשר הדולר התחזק ב-0.6% לשער יציג של 3.745 שקלים בעוד האירו נחלש ב-0.88% ל-4.924 שקלים.

הפדרל ריזרב לא להוט כל כך להשיק סבב נוסף של תמריצים מוניטריים לכלכלה האמריקנית, כך עולה מהפרוטוקול של פגישת הבנק בחודש מארס, שפורסם אמש בארה"ב. זו הסיבה המרכזית להתחזקותו של הדולר היום מול השקל.

ראשי ה'פד' ציינו בפגישתם את הסימנים החיוביים לצמיחה, אולם נותרו זהירים בנוגע להתאוששות נרחבת בפעילות הכלכלית בארה"ב והתמקדו רבות בשיעור האבטלה שנותר גבוה. חברי ה'פד' "הסכימו באופן כללי שהתחזית הכלכלית דומה מאוד לזו שהייתה בפגישתם בינואר, ואולי מעט חזקה יותר באופן כללי". אולם, מהפרוטוקול עולה, למורת רוחם של מי שחיכו לזה - שהתאבון לסבב נוסף של הקלה כמותית (QE3) בקרב ראשי ה'פד' דעך באופן משמעותי.

סוחרי המט"ח דרוכים גם לנאומו של נגיד ה-ECB מריו דראגי לאחר שהבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית כצפוי ללא שינוי בשיעור של 1%. דראגי צפוי להתייחס לראשונה להחלטת מנהיגי היבשת בסופ"ש האחרון על הגדלת תוכנית "חומת האש" של מנגנוני החילוץ להיקף כולל של 700 מיליארד אירו.

ב-ATRADE מציינים היום כי לאור ההתחזקות המשמעותית של הדולר בעולם, הם מצפים מהצמד דולר-שקל לפתוח בעליות - אולי אפילו עד רמת ה-3.8 שקלים. מאידך, מהלך שורט עשוי להתחדש במידה והשפל באזור 3.7 שקלים יישבר.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]