הסדר טיעון ליו"ר פסיפיקה יוסף אנטוורג ולמנכ"ל יואב ברק

השניים הורשעו עפ"י הודאתם בעבירות של אחריות פיקוחית, והאישומים בעבירות דיווח והטעיית משקיעים נמחקו ■ צפויים לקנסות של 100-80 אלף שקל ומאסר ע"ת

פרשת ההתנהלות הפלילית בחברת פסיפיקה אחזקות מתקרבת לסיומה. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ד'), במסגרת הסדר טיעון, את יו"ר דירקטוריון פסיפיקה לשעבר, יוסף אנטוורג, ואת מנכ"ל פסיפיקה לשעבר, יואב ברק, על-פי הודאתם, בעבירות מנהלים על חוק ניירות ערך (עבירות של אחריות פיקוחית). במסגרת הסדר הטיעון נמחקו מכתב האישום עבירות דיווח של הטעיית משקיעים.

על-פי ההסדר שהושג בין סנגוריו של אנטוורג, עורכות הדין נוית נגב וליזי שובל ממשרד שינמן-נגב-ניב, אנטוורג צפוי להיענש בגין הרשעתו בקנס בסך 100 אלף שקל, ובנוסף ימנע ממנו מלשמש כדירקטור בחברות ציבוריות לתקופה של שנתיים.

בהסדר הטיעון שאליו הגיע סנגורו של יואב ברק, עו"ד מיכה פטמן, עם הפרקליטות, מבקשים הצדדים מבית המשפט כי יגזור על ברק 9 חודשי מאסר על-תנאי, יטיל עליו קנס של 80 אלף שקל ויגבילו מלכהן כדירקטור בחברות ציבוריות לתקופה של חצי שנה.

הסדר הטיעון עם אנטוורג וברק הושג לאחר שלפני כחודשיים הורשע במסגרת הפרשה עו"ד שלמה וולד, הנאשם המרכזי בפרשה, שהיה אחד מבעליה של פסיפיקה, בשורה של עבירות מירמה, זיוף ועבירות על חוק ניירות ערך.

השופט חאלד כבוב הטיל על וולד את העונש המרבי שביקשה התביעה במסגרת הסדר הטיעון עמו. וולד הורשע בכך שקיבל, תוך זיוף מסמכים והעלמה מהציבור, למעלה מ-100 אלף אירו במסגרת עסקה בה רכשה פסיפיקה קרקע ברומניה. בפרשה נוספת הורשע וולד בכך שהביא את פסיפיקה לחתום על עסקה נוספת ברומניה, תוך שמסר מידע כוזב והעלים מידע. עוד הורשע וולד בכך שלא דיווח כנדרש על אחזקותיו בחברה.

כתב האישום בפרשה הוגש על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) בפברואר 2011. לפי כתב האישום, במסגרת פעילות הנדל"ן של פסיפיקה ברומניה ניצל וולד, אחד מבעלי החברה, את תפקידו והתחייב בשם פסיפיקה לסכומי רכישה גבוהים, תוך שהוא מסכם במקביל עם מוכרי הקרקעות כי אחוזים מרווחי המוכרים בגין העסקאות ישולמו לו. במקביל, הסתיר וולד מפסיפיקה מידע מהותי בנוגע לקרקעות שרכש בשמה, לפיו זכויותיה בקרקעות לא הובטחו כראוי.

בעקבות זאת לא העבירה פסיפיקה למשקיעים מידע מהותי על ערך הנכסים שברשותה. לאחר שחלק מהמידע הובא לידיעת יו"ר הדירקטוריון אנטוורג והמנכ"ל ברק, לא דיווחו השניים על המידע במועד המחויב בחוק.

עוד נטען כי וולד ובעל המניות יעקב בירנבאום העבירו דיווחים שגויים בנוגע לאחזקותיהם במניות פסיפיקה, דבר שהביא לכך שתשקיף שפרסמה החברה במארס 2007 כלל פרטים מטעים.

עורכות הדין נוית נגב וליזי שובל, המייצגות את יוסי אנטוורג, מסרו בתגובה כי כתב האישום המתוקן והעונש המוסכם משקפים את חלקו השולי של אנטוורג בפרשה. "אנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את ההסדר, וכך יתאפשר לאנטוורג לשים את הפרשה הזו מאחוריו".