פסיפיקה ועו"ד שלמה ולד נאשמים בזיוף והטעיית משקיעים

עפ"י כתב האישום, ולד הסתיר מפסיפיקה מידע מהותי בנוגע לקרקעות שרכש ברומניה בשם החברה, ובעקבות זאת פסיפיקה לא העבירה למשקיעים מידע מהותי על ערך הנכסים שברשותה

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ג') למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד חברת פסיפיקה אחזקות ונגד בעל השליטה בחברה, עו"ד שלמה ולד; יו"ר הדירקטוריון, יוסף אנטוורג; מנכ"ל החברה, יואב ברק; איש העסקים משה וייג; ובעל המניות יעקב בירנבאום; בגין עבירות זיוף, מירמה והטעיית משקיעים, שבוצעו בעיקרן בקשר עם פעילות הנדל"ן של חברת פסיפיקה ברומניה בשנים 2008-2007.

על-פי כתב האישום, במסגרת פעילות הנדל"ן של פסיפיקה ברומניה, שכללה איתור עסקאות, ניהל משאים-ומתנים וכריתת הסכמים, ניצל ולד את תפקידו והתחייב בשם פסיפיקה לסכומי רכישה גבוהים, תוך שהוא מסכם במקביל עם מוכרי הקרקעות, בהם משה וייג, כי אחוזים מרווחי המוכרים בגין העסקאות ישולמו לו.

במקביל, נטען בכתב האישום, הסתיר ולד מפסיפיקה מידע מהותי בנוגע לקרקעות שרכש בשם החברה, לפיו זכויותיה של פסיפיקה בקרקעות לא הובטחו כראוי. בעקבות זאת, נטען, לא העבירה פסיפיקה לידי המשקיעים מידע מהותי הנוגע לערך הנכסים שברשותה.

עוד נטען כי לאחר שחלק מהמידע הובא לידיעת יו"ר דירקטוריון פסיפיקה, אנטוורג, ומנכ"ל פסיפיקה, ברק, השתהו אנטוורג וברק ולא דיווחו על המידע במועד המחויב בחוק, תוך שהם מונעים מהמשקיעים מידע חיוני.

בנוסף לאמור, נטען בכתב האישום כי ולד ובירנבאום העבירו דיווחים שגויים בנוגע להחזקותיהם במניות פסיפיקה, דבר שהביא לכך שתשקיף שפרסמה החברה במארס 2007 כלל פרטים מטעים. ולד אף נמנע מלדווח על מכירות שביצע במניות פסיפיקה במטרה ליצור מצג שגוי בנוגע לכמות ההחזקות שלו במניות פסיפיקה.

כתב האישום מייחס לולד - דירקטור, מנהל ואחד מבעלי השליטה בפסיפיקה - עבירות זיוף מסמך בנסיבות מחמירות בכוונה לקבל באמצעותו דבר, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר והכללת פרט מטעה בתשקיף.

לוייג, שייצג חברה שמכרה קרקע לפסיפיקה, מייחס כתב האישום עבירות של קבלת דבר במירמה ומירמה והפרת אמונים בתאגיד.

לאנטוורג וברק מייחס כתב האישום עבירת דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. פסיפיקה עצמה הואשמה גם היא בביצוע עבירת הדיווח מכוח מעשיהם של אנטוורג וברק.

בירנבאום מואשם בביצוע עבירות דיווח על החזקות בעלי עניין ועבירה של פרט מטעה בתשקיף, הכול בכוונה להטעות משקיע סביר.

כתב האישום אשר הוגש על-ידי עורכי הדין אמיר טבנקין ויעל ענתות מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

"עבירות טכניות"

עו"ד אלי אקסלורד מסר בתגובה בשם חברת פסיפיקה: "החברה טרם קיבלה את כתב האישום, ולכן אינה מעוניינת להגיב בשלב זה".

עו"ד אורי קינן, המייצג את משה וייג, מסר בתגובה: "מצבו הרפואי של מר וייג כלל אינו מאפשר את העמדתו לדין, והדברים אף הובהרו לפרקליטות במסגרת הליכי מקדמיים. עמדה זו גם תועבר לבית המשפט על מנת שיחליט בנושא".

עו"ד יחיאל גוטמן, המייצג את שלמה ולד, מסר בתגובה: "אני מצר על כך שכתב האישום הוגש. למיטב הכרתי, מדובר בעיקר בעבירות טכניות, ואני מקווה שהעניין יוכח בבית המשפט".