לא תאמינו: מה היא שיטת הפריצה החדשה לבתים?

פורצים מתוחכמים עושים שימוש במכשיר שגודלו כמחצית מדיסק-און-קי, המשמש כמצלמה המותקנת מתחת לידית של דלת הבית ■ בעת פתיחת הדלת ע"י בעל הבית שולח המכשיר את הצילום לגנבים, שמשתמשים בו כדי לשכפל לעצמם את המפתח

גנבי ישראל עוברים לשיטות היי-טק: המשטרה חשפה לאחרונה שיטת פריצה חדשנית לבתים, במסגרתה מותקנת בדלת מצלמה זעירה שמתעדת את המפתח - וכך ניתן לשכפל אותו ולפרוץ לבית.

בלשי משטרת חדרה חשפו את שיטת הפעולה החדשה לאחר שאזרח עירני שם לב כי מתקן זעיר נמצא מתחת לידית הדלת של ביתו. הוא הזעיק את השוטרים, שהגיעו למקום ובדקו את החפץ.

מחקירה ראשונית התברר כי מדובר במצלמה שמטרתה לצלם את הכנסת מפתח הדירה למנעול, וכך יכולים הפורצים להשתמש בסרט ההקלטה לצורך שכפולו של המפתח וליצירת דגם מותאם אישית משלהם למפתח הבית.

משטרת חדרה חשפה עד כה מספר מקרים בהם עלה החשד כי הפורצים השתמשו בשיטת הפריצה החדשנית, ומסרו כי ישנם עוד אירועים מהם עולה כי נעשה שימוש זהה במכשיר.

עוד עולה מחקירת המשטרה כי הפורצים התמקדו עד כה בדירות בבניינים רבי-קומות באזור חדרה, אור-עקיבא ופרדס-חנה. המשטרה מבקשת מאזרחים שגילו גם בביתם מכשיר כזה ליצור עמה קשר בהקדם לצורך המשך החקירה.