עיריית לוד מנסה למשוך את רשות השידור לשטחה

זאת למרות שמנכ"ל הרשות החליט להעביר את הסניף לבת-ים ■ לוד ובת-ים מציעות שטחים בחינם לטובת מבנה רשות השידור, שהקמתו צפויה לעלות 40 מיליון שקל

עיריית לוד ממשיכה בניסיונותיה למשוך את רשות השידור לשטחה, זאת במסגרת התוכנית להעתיק את קריית הרשות מתל-אביב לעיר אחרת באזור. ל"גלובס" נודע כי ראש הוועדה הממונה של העיר לוד, מאיר ניצן, שלח מכתב ליו"ר הרשות אמיר גילת, ובו הוא מדגיש בפניו את החשיבות בהחלטה להעביר את המתחם לעירו.

ניצן ביקש לדבר בפני הוועדה בטרם תתקבל ההחלטה. זאת למרות שמנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, הכריע כי יש להעביר את הסניף הנרחב לבת-ים, לאור מגעים עם ראש העירייה שלומי לחיאני. ההחלטה דורשת את אישור מליאת רשות השידור.

על-פי ניצן, "העברת רשות השידור לעיר לוד היא בעלת משמעות ממלכתית ממדרגה ראשונה, מה גם שמיקומה של לוד עדיף על ערים אחרות בגוש דן".

לוד ובת-ים מציעות שתיהן שטחים בחינם לטובת מבנה רשות השידור, שהקמתו צפויה לעלות כ-40 מיליון שקל שתקבל הרשות ממכירת נכסיה בתל-אביב. הקריה תכלול אולפני רדיו וטלוויזיה ומשרדי הנהלה.

2 דונם ליד הקאנטרי קלאב

עיריית בת-ים מבחינתה הציעה לרשות השידור 2 דונם חינם ליד הקאנטרי קלאב בעיר. על-פי ההערכה מבקשת העירייה להחכיר את העיר למשך 25 שנה לכל הפחות, ואולם ההסכם הראשוני, אם ייחתם בסופו של דבר, יעמוד על 5 שנים בתחילה.

הרשות לפיתוח ירושלים משתתפת

בינתיים, רשות השידור אמורה גם לאסוף את כל נכסיה בירושלים במתחם שערי צדק, ובין השאר לפנות את מתחם רוממה בירושלים. כבר הוחלט כי הרשות לפיתוח ירושלים תיקח חלק בהקמת השטח החדש.

על-פי התוכנית, עד לערב החג אמורים ברשות השידור ובאוצר לסכם את הפרוגרמה הסופית של שני המתחמים, לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בתוכניות הראשוניות.