גוגל חושפת את העתיד: משקפי הסמארטפון Project Glass

גוגל חשפה היום את הפרוייקט החדשני שלה - משקפיים מיוחדים באמצעותם ניתן לראות מידע, לשלוח הודעות, לצלם ועוד ■ גוגל: הפרוייקט יעזור למשתמשים "לחקור ולחלוק את העולם שלהם"

האם אתם מוכנים לעתיד? גוגל חשפה היום (ד') את הפרוייקט החדש והחדשני שלה - Project Glass: משקפיים מיוחדים אותם מרכיב המשתמש ומזרימים לו מול העיניים מידע, כגון תמונות, סרטים ומידע אודות מושא הראייה.

בסרטון שפרסמה החברה, ומפרטים שמסרה, נראה כי המשקפיים מדמים פעולות של טלפון חכם: ניתן לבצע דרכם שיחות טלפון, להשתמש בשירותים מבוססי מיקום, לצלם ולהשתמש בפקודות קוליות.

בסרטון נראה משתמש המרכיב את המשקפיים מסתכל לדוגמה דרך חלון ביתו אל השמיים ומקבל את תנאי מזג האוויר בחוץ, מקבל הוראות על מפה בזמן אמת מול העיניים, או מקבל הודעה ומכתיב למשקפיים את התגובה. המידע המופיע אינו חוסם את מושא הראייה, ומוצג בעיצוב נעים לעין.

מפתחי הגאדג'ט במעבדות גוגל X (שם מפתחת גוגל את הפרוייקטים החדשניים שלה) טרם החליטו אם המשקפיים יהיו עצמאיים לגמרי או שייתמכו באופן אלחוטי על ידי סמארטפון (מבוסס אנדרואיד ככל הנראה).

מהחברה נמסר כי הפרוייקט יעזור למשתמשים "לחקור ולחלוק את העולם שלהם". עוד ציינה גוגל כי היא חושפת את הידע הזה כעת מפני שהם רוצים ליצור שיחה בנושא וללמוד מתגובות הגולשים.

המחיר המוערך בשוק עדיין אינו ברור והוא נע בטווח של כמה מאות דולרים. גוגל טרם פרסמה תאריך רשמי להשקה של המוצר.