הוט מבקשת מכחלון אישור לשווק שירותי הוט-נט

הוט הסבירה כי היא מופלית לרעה בכך שאינה יכולה לשווק את החברה-הבת ■ המשרד חושש מביטול ההפרדה המבנית עוד בטרם הוסדרה התחרות בשוק הקווי

חברת הוט פנתה למשרד התקשורת וביקשה לאשר לה לבצע שיווק משותף עם חברת-הבת הוט נט. כידוע, משרד התקשורת אסר על החברות לבצע שיווק משותף, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בהשקה של הוט נט, בטענה שלא ביקשו היתר לכך, ולכן מדובר על הפרה של תנאי הרישיון. הוט החליטה לפיכך להגיש בקשה רשמית ומסודרת לשווק את הוט נט, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בבזק.

החברה הסבירה למשרד כי היא מופלית לרעה בכך שאינה יכולה לשווק את החברה-הבת שלה, ואם לקוח מתקשר לשירות הלקוחות של הוט - נציג השירות אינו יכול להציע את הוט נט, השיחה ביניהם חייבת להסתיים, והלקוח נדרש לחייג שוב להוט נט - מה שגורם לטרחה ולפגיעה בלקוח.

אלא שבמשרד התקשורת, מסתבר, מאד חוששים מהמשמעות של השיווק המשותף, וזאת מפני שהוט פועלת כקבוצת תקשורת בניגוד לבזק. כלומר, רק לה מותר לשווק היום את החבילה המשולשת של טלוויזיה, תשתית וטלפוניה, ולכן אם יתירו לה לשווק גם את הוט נט, הרי שהעדיפות שלה תהיה נתונה לדחיפתה של הוט נט לתוך חבילת הטריפל, והתוצאה תהיה שהיא תדחק את ספקיות האינטרנט החוצה ותצר את פעילותן.

המשמעות הנוספת שמממנה חושש משרד התקשורת אם יאושר להוט השיווק המשותף, היא שברגע שיאושר לה שיווק משותף, התוצאה תהיה ביטול ההפרדה המבנית דה-פקטו.

המשרד מודע לכך שההפרדה המבנית בהוט היא "רכה" ואינה קשיחה כמו בבזק, ולכן המשמעות היא שהוט עוברת לפעול כקבוצת תקשורת מלאה, מבלי שהתחרות בשוק הקווי הוסדרה כנדרש, ולא נותר תחליף להפרדה המבנית בדמות פיקוח על מחירי התשתיות של בזק והוט.

במקביל, נודע ל"גלובס" כי אגף הפיקוח של משרד התקשורת שלח להוט מכתב התראה, לאחר שהגיעו אליו עדויות על כך שהחברה ממשיכה בשיווק המשותף של הוט נט, שעליו אסר המשרד כמה וכמה פעמים, בצורה רשמית ובשיחות עם ראשי החברה.

אגף הפיקוח זימן אליו את ראשי החברה והתריע בפניהם כי המשך השיווק המשותף יוביל להחרפת התגובה של המשרד, והוא לא יעבור על כך בשתיקה.

הוט הסבירה כי הרוב המוחלט של הנציגים מקיים את האיסור המפורש לשיווק המשותף. החברה טענה כי כאשר יש 2,500 נציגים שעונים לאלפי לקוחות ביום, ייתכן שנציג או משווק כלשהו הפר את ההוראה, אך אין בכך כדי להראות שהחברה לא מקיימת את הוראת המשרד. הוט התחייבה לעשות מאמצים כדי לחדד את ההוראה.