בנק ישראל: הריבית צפויה להישאר יציבה עד אמצע 2013

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד, קיימה היום את הפגישה הרבעונית עם קבוצת החזאים אשר מעריכים כי הריבית תישאר על כנה עד אמצע 2013 ולאחריה תעלה ■ כלכלני הבנק מעריכים גם כי מחירי הסחורות יזנקו בשנה הקרובה

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד, קיימה היום את הפגישה הרבעונית עם קבוצת החזאים אשר מספקים לבנק ישראל באופן שוטף תחזיות עבור האינפלציה, הריבית ושער החליפין. לפי הערכותיה של הוועדה המוניטרית וחטיבת המחקר של בנק ישראל, הריבית במשק לא צפויה להשתנות עד למחצית השניה של 2013, כאשר לאחריה היא תמשיך לעלות.

חטיבת המחקר מעריכה גם כי מחירי הסחורות ובמרכזן מחיר הנפט ימשיכו לזנק. כלכלני הבנק מעריכים כי מחיר הנפט הגולמי ימשיך לזנק עד לרמה של 125 דולר לחבית בתקופה הקרובה. זאת לעומת הערכה קודמת של 110 דולר.

כלכלני חטיבת המחקר פסימיים גם לגבי הצמיחה העולמית וסבורים כי הצמיחה של הכלכלה הגלובלית תמשיך להיות מתונה גם ברבעון השני של 2012, כאשר סימני התאוששות יהיו רק בתחילת 2013.

כאמור, באשר לרמת הצמיחה במשק, כלכלני הבנק חזרו על הערכתם הקודמת לפיה בשל ההאטה העולמית בביקושים התמ"ג של ישראל ב-2012 יעמוד על 3.1% בלבד, אך בשל ההתאוששות הצפויה ב-2013, התמ"ג יעלה במקצת לרמה של 3.5%.

יש לציין כי חטיבת המחקר של הבנק מבססת את הערכותיה על כך שמשבר החוב באירופה לא יעמיק עוד יותר ולא יהיו שינויים גיאופוליטיים מהותיים.