תימחק הערת האזהרה לטובת ענבל אור על ביתה של פנינה רוזנבלום

זאת בכפוף לכך שרוזנבלום תפקיד בקופת ביהמ"ש 750 אלף שקל להבטחת ההליך המשפטי העיקרי ■ כעת תוכל רוזנבלום להשלים את מכירת הווילה ב-11 מיליון שקל

התפתחות בסכסוך בין פנינה רוזנבלום וענבל אור: שופט בית משפט השלום בתל-אביב, רחמים כהן, הורה היום (ב') על מחיקת הערת האזהרה שנרשמה לטובת חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות ענבל אור על הווילה של אשת העסקים פנינה רוזנבלום ברמת-גן. בכך יתאפשר לרוזנבלום להשלים את עסקת מכירת הווילה תמורת 11 מיליון שקל לחברת בינו עמי משה שרת.

עם זאת, בית המשפט קבע כי הערת האזהרה שרשומה לטובת אור סיטי תימחק בכפוף לכך שרוזנבלום תפקיד בקופת בית המשפט 750 אלף שקל להבטחת קיום ההליך המשפטי העיקרי שבין הצדדים, במקרה שרוזנבלום תפסיד בו.

יצוין כי רוזנבלום הסכימה להפקיד בקופת בית המשפט 500 אלף שקל כתנאי להסרת הערת האזהרה, ואילו ענבל אור הסכימה כי הערת האזהרה תימחק רק בכפוף להפקדת מלוא סכום התביעה שהיא הגישה נגד רוזנבלום, בסך 1.5 מיליון שקל.

"לא נראה כי הערת האזהרה נועדה להבטיח את נזקי המוניטין, המשאבים וההוצאות הנטענים על-ידי אור סיטי בכתב התביעה, ואין מקום להתנות את מחיקת הערת האזהרה בהפקדת מלוא סכום התביעה", קבע השופט, שדחה את בקשת אור סיטי להוציא צו מניעה זמני המורה לרוזנבלום להימנע ממחיקת הערת האזהרה הרשומה על שמה של החברה.

"אין ספק כי קיומה של הערת האזהרה גורמת נזק לרוזנבלום. היא אינה יכולה למכור את הנכס לאחרים ולפרוע את ההלוואות שנטלה, המובטחות במשכנתא", הוסיף וכתב השופט בהחלטתו.

מאידך, השופט ציין כי אין מחלוקת שמחיקת הערת האזהרה ללא השבת תמורת האופציה לרכישת הבית בסך 500 אלף שקל, אותה שילמה אור סיטי לרוזנבלום, תהווה שינוי של המצב הקיים.

סעד נוסף שמבקשת אור בתביעה שהגישה נגד רוזנבלום, פרט להשבת תמורת האופציה, הוא פיצוי מוסכם בסך של 500 אלף שקל נוספים. הצדדים חלוקים בשאלה האם אור סיטי זכאית לפיצוים המוסכמים, אם לאו, והטענות יתבררו בהליך העיקרי.

היום קבע השופט כי "לאור המחלוקות המהותיות שבין בעלות הדין, שיתבררו בהליך העיקרי, מחיקת הערת האזהרה תותנה בהפקדת סך נוסף של 250 אלף שקל על-ידי רוזנבלום".

הווילה שבמוקד הסכסוך בין רוזנבלום לאור בנויה על שטח של 600 מ"ר ברחוב שרת 31 ברמת-גן. הבית המפואר כולל בריכת שחייה, מעלית ופינוקים נוספים, וב-2007 הוא עמד למכירה בעבור 2.5 מיליון דולר (אז, 10 מיליון שקל).

הכוונה של אור הייתה לקנות את הווילה תמורת 14.5 מיליון שקל, להרוס אותה ולבנות על השטח 6 דירות.

ב-9 בפברואר 2011 נכרת הסכם אופציה בין רוזנבלום לבין אור סיטי לגבי מכירת הווילה. בגין האופציה שילמה החברה לרוזנבלום חצי מיליון שקל. הסכם האופציה הוכפף לקיומו של תנאי מתלה, לפיו תתקבל החלטה מקדמית (פרה-רולינג) בכתב מרשויות מע"מ, כי העסקה פטורה ממע"מ.

ביולי 2011 התפוצצה העסקה, לטענתה של אור, בגין אי-קיום התנאי המתלה על-ידי רוזנבלום, והסכסוך הגיע לבית המשפט. רוזנבלום מצידה טוענת כי אור גרמה לפיצוץ העסקה, לאחר שלא הצליחה לממן אותה.

בתביעת אור נגד רוזנבלום, באמצעות עורכי הדין גיא נוף והילה סמורזיק, היא מבקשת לקבל ממנה את דמי האופציה בסך חצי מיליון שקל, ששילמה בעבור רכישת הווילה. בנוסף מבקשת אור כי רוזנבלום תשלם לה פיצוי של מיליון שקל על נזקים שנגרמו לה, לטענתה, מביטול העסקה.

רוזנבלום טוענת מנגד, באמצעות עו"ד ברוריה לקנר, כי אור הסכימה לביטול התנאי המתלה, וכי תביעתה מהווה "ניסיון נפסד" לעשות שימוש בהערת אזהרה שנרשמה לטובת אור סיטי על המקרקעין, שהזכות לרישומה פקע, ולהופכה ל"מכבש לחצים" פסול על רוזנבלום, כדי שתיכנע לדרישותיה.

בינואר האחרון פרסם "גלובס" לראשונה כי רוזנבלום מכרה את הווילה המפוארת, שעומדת במוקד הסכסוך המשפטי שבינה לבין אור, תמורת 11 מיליון שקל לחברת בינו עמי משה שרת. מימוש הסכם המכר הותנה בהסרת הערת האזהרה הרשומה לטובת אור סיטי.

היום, כאמור, הסיר בית המשפט את המכשול הזה ואיפשר לרוזנבלום למכור את הווילה.

באת-כוחה של פנינה רוזנבלום, עו"ד ברוריה לקנר, מסרה בתגובה כי "אנחנו שמחים על כך שבית המשפט הורה על מחיקת הערת האזהרה, באופן שיאפשר לגברת רוזנבלום לבצע את עסקת המכר החדשה לאחר כישלון מימוש האופציה על-ידי אור סיטי".

עו"ד גיא נוף, המייצג את אור סיטי נדל"ן, מסר בתגובה כי פנינה רוזנבלום ובאת-כוחה מציגים בצורה מעוותת בתקשורת את ההחלטה שהתקבלה. "ענבל אור היא זו שתבעה את פנינה רוזנבלום בגין הפרת הסכם. פנינה רוזנבלום טענה מלכתחילה כי היא זכאית למכור את ביתה מבלי לשלם אף או להפקיד אף לא שקל אחד. בית המשפט דחה לחלוטין את טענתה זו של פנינה וחייב אותה להפקיד מראש חצי מסכום התביעה בקופת בית המשפט (שלושת רבעי מיליון שקל), ולכן מדובר בהפסד מוחלט של רוזנבלום", מסר נוף.