האם עורכי דין פליליים חייבים לייצג כל לקוח? נתן זהבי: "תמיד אני שואל את עצמי לאן הם יכולים להגיע"

ניסים חדד, איש עסקים העוסק בנדל"ן, מואשם כי אנס תינוק בן שנה וחצי - ומיוצג ע"י עו"ד יורם שפטל ■ עו"ד אילן בומבך: "לא הייתי לוקח את התיק הזה"

נתן זהבי משתלח בעו"ד יורם שפטל בשל ייצוגו של ניסים חדד, החשוד באונס תינוק בן שנה וחצי. נגד חדד הוגש כבר כתב אישום, והיום (ג') פורסם באתר ynet ראיון עם אמו של התינוק ובו פרטים מזעזעים על הפרשה.

"זהו אחד הסיפורים היותר מזעזעים שהיו אי-פעם בעולם הפשע המיני במדינת ישראל. זוועה", אמר היום זהבי בתכניתו "זהבי עצבני" ברדיו ללא הפסקה 103FM.

זהבי התייחס לאישום נגד חדד, איש עסקים בן 45 מתל-אביב העוסק בתחום הנדל"ן, שיצא עם אישה בת 30, אמו של התינוק. חדד חשוד כי אנס את התינוק, שאושפז לאחר מכן בבית-חולים למשך 6 ימים. "העליון דחה את הערעור של חדד, והשופט נעם סולברג קבע שיש תשתית ראייתית לביסוס אשמתו של העורר", ציין זהבי.

חדד מיוצג בידי עורכי הדין אלי כהן ויורם שפטל, שייצג בעבר גם את הפושע הנאצי ג'ון דמיאניוק. זהבי תקף בחריפות את שפטל בגין החלטתו לייצג את חדד: "השאלה שלי תמיד הייתה עד לאן עורכי דין יכולים להגיע. שלא כמו רופא שחובתו לטפל בכל אדם, אין בדיוק כך הדברים כשמדובר בעורך דין. הטיעון הידוע שכל אדם זכאי להגנה תופס, אך לא כל אדם צריך לתת את ההגנה הזו. קשה להגיד על חלק מעורכי הדין שהם בני אדם.

"לפעמים אני משתעשע בגימטריה. סקרן אותי מה הגימטריה של עו"ד שפטל. ניסיתי כמה אפשרויות. אפשרות ראשונה 'יורם שפטל', שזה 675 = 'איך זה שלא נמאס לך ממך'. אפשרות שנייה, 'עו"ד יורם שפטל', שזה 755 = 'נוגס כריות'. 'שפטל עצבני' יוצא 641 = 'מלשין מניאק' או 'מלקק אשכים' או 'מהמר קוקסינל'. אני בטוח שזה מקרי. אני יודע שזה יישמע לכם נורא ואיום, אבל איך אפשר להתנהג עם אנשים שדמגוגיה היא סוד הצלחתם? ומה שעשיתי כעת היה דמגוגיה זולה".

זהבי ראיין בתוכניתו את עו"ד אילן בומבך, לשעבר יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, שאמר כי "כל נאשם - יהיה השפל ביותר - זכאי להגנה, אבל זה לא אומר שהוא דווקא זכאי להגנה שלי או של כל עורך דין אחר. הקווים האדומים שונים ממקצועות אחרים, כי אדם שבחר לעסוק בתחום המשפט הפלילי עוסק במחבלים ורוצחים ואנסים... לא כל עורכי הדין יכולים לייצג בכל הדברים האלה, ולכל אחד יש את הקווים האדומים שלו. אין לי טרוניה על שפטל, הוא עושה את מלאכתו. אני בטוח שאני לא הייתי יכול לייצג במקרה הזה".

בתוכנית עלתה לשידור מאזינה בעילום-שם, שהגנה על הנאשם חדד. לדבריה, היא הייתה בדיון ואמרה כי "בדיון הופרכו הרבה ראיות. לעשות ממנו מפלצת אפשר בקלות, אבל אנחנו לא שופטים, לא אני ולא אתה". כאשר זהבי שאל אותה מה היא עשתה בדיון, היא ענתה: "הלכתי לראות דיון אחר".

זהבי התעמת עם המאזינה ואמר לה: "השופט נעם סולברג כתב בדיון ש'התשתית הראייתית נגד העורר מורכבת מראיות רבות, בהן חוות-הדעת הרפואיות והמסכת הראייתית שהציגה המשיבה המגבשת תשתית ראייתית לביסוס אשמתו של העורר'".

המאזינה המשיכה להגן על חדד ועוררה את חמתו של זהבי, שצעק: "אני לא מאמין לך שבמקרה היית בבית המשפט. ההיסטריה שבה את מגינה על האדם הזה מעוררת בי מחשבה שיש משהו, שאת קשורה לתיק הזה מצידו של מר חדד ועורכי דינו כהן ושפטל... את לא מעוררת בי שום תמימות! את אינטרסנטית!".