האנליסטים אופטימיים: "זה עוד לא הסוף לעליות בשווקים"

למרות הנסיגה היחסית של השווקים באחרונה, בשוק מעריכים: עונת הדוחות בוול סטריט תמשיך להעניק מומנטום חיובי ■ "יש מלחמה בין המשבר באירופה לדיווחים - והדיווחים מנצחים"

למרות הנסיגה היחסית של השווקים באחרונה, עונת הדוחות בוול סטריט צפויה להמשיך ולהעניק לשוק מומנטום חיובי לפחות בטווח הקצר - כך, לפי הערכות אנליסטים.

"יש מלחמה של ממש בין החדשות לגבי המשבר באירופה לבין הדיווחים בארה"ב, וכרגע - הדיווחים מנצחים", הסביר בורט וייט, מנהל השקעות ב-LBL פיננשל. "ב-11 מתוך 12 הרבעונים האחרונים, השוק עלה שבועיים לתוך עונת הדוחות. כעת אנו נמצאים רק 5 ימים לאחר פתיחתה, אז יש עוד חצי דרך".

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו אמש בעליות שערים, על רקע פרסום שלל דוחות חיוביים - בין היתר, של קוקה קולה, אינטל, IBM, יאהו וגולדמן זאקס. גם הודעת קרן המטבע הבינלאומית כי היא מעלה את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב ושל הכלכל הגלובלית כולה, יחד עם הנפקת אג"ח מוצלחת בספרד - תרמו לסנטימנט החיובי.

ומה לגבי הערכות יותר ארוכות-טווח, לשנה הקרובה למשל? חלק מהאנליסטים מרשים לעצמם להיות אופטימיים יותר, לאור ההתפתחויות האחרונות.

"אני חושב שהשוק מתקדם בקצב המתאים לנתונים הכלכליים", אמר כרמיין גריגולי, אסטרטג ב-Mizuho Securities. "ההכנסות מזנקות ב-10%, התיאבון של המשקיעים גדל, וערכי המניות בשוק נמוך באופן שלא נראה פה מזה 50 שנה - אז מה יש לא לאהוב כאן?".

גם ג'ו בן, מנהל השקעות ב-Schaeffer, אופטימי: "השוק הולך להמשיך לעלות", הוא מציין, ומעניק למדד ה-S&P500 רף יעד של 1,525 נקודות - פרמייה של 8% על רמתו כיום.