מחפש הכנסה: אתר הבלוגים Tumblr הציג מודל עסקי חדש

‎עפ"י המודל החדש, מפרסמים יוכלו לקבל פוסטים מטעמם בבלוגים, תמורת תשלום

עם 50 מיליון משתמשים וגיוס של 125 מיליון דולר, אתר הבלוגים הפופולרי Tumblr סוף-סוף משיק מודל כלכלי שינסה להכניס קצת כסף לקופה.

מנכ"ל Tumblr, דיוויד קארפ, הציג אמש (ד') בכנס הדיגיטל של המגזין "Ad Age" את המודל החדש שמכונה Radar, שדרכו יוכלו מפרסמים ועסקים באתר הבלוגים לקבל פוסטים מטעמם תמורת תשלום.

קארפ לא ציין את המחירים של הפוסטים הממומנים או מי יהיו השותפים הראשונים שיעבדו עם Tumblr, אך אמר כי כ-15 מפרסמים יחלו לעלות פוסטים מדי יום ויגיעו ליותר מ-120 מיליון חשיפות (Impressions) ביום.

"הרעיון הוא להפוך את Tumblr ליותר נגיש למותגים", אמר קארפ והוסיף: "אני לא יודע אם המודל הזה יהפוך למנוע ההכנסה העיקרי של החברה, אבל אנחנו מצפים שהוא יהיה חלק גדול מהעסק שלנו".

קארפ ו-Tumblr לא המציאו את הגלגל עם המודל הכלכלי החדש שלהם, והוא מזכיר מאוד את טוויטר עם הציוצים הממומנים, פייסבוק עם הסיפורים הממומנים וגוגל עם הקישורים הממומנים. ואולם קארפ דאג אתמול להבהיר כי בדומה לרוח העיצובית והמושקעת של אתר הבלוגים, גם הפוסטים הממומנים יהיו מעוצבים.

קארפ גם דאג לעקוץ את המתחרים ואמר כי השירותים הממומנים של גוגל ופייסבוק נעדרים כל יצירתיות ולעיתים נראים עמוסים מדי בטקסט, בעוד ביחס לטוויטר הוא אמר בעקיפין כי "אצלנו ב-Radar לא תהיה מגבלה של 140 תווים".

יש לציין כי בחודש פברואר הציגה Tumblr אפשרות לקדם פוסטים בתמורה לדולר בודד, אך המודל היה מכוון יותר למשתמשים רגילים ולא למפרסמים. הכנסה נוספת שיש לאתר הבלוגים כיום היא ממכירת תבניות עיצוב גרפיות לבלוגים השונים מתוך מגוון שמציעה החברה באתר שלה.