לאומי עשוי לרשום רווח עד פי 3 על ההשקעה בסופר-פארם

‎‎הבנק בוחן מכירה של עד 8% ממניות סופר-פארם לפי שווי של 1.5-1 מיליארד שקל ‏‎‎■ בעלי הרשת ליאון קופלר והמנכ"ל ליאור רייטבלט עשויים להצטרף למכירה‏

5 שנים לאחר שבנק לאומי רכש 18% ממניות רשת סופר-פארם, עשוי הבנק לרשום אקזיט חלקי נאה מהמכירה. ל"גלובס" נודע כי בנק לאומי מקיים שיחות עם משקיעים פרטיים וגופים מוסדיים למכירת 5%-8% ממניות הרשת, לפי שווי של 1.5-1 מיליארד שקל, כלומר הוא עשוי לקבל עבור מכירת המניות עד 130 מיליון שקל.

‏עוד נודע כי הבעלים של סופר-פארם, ליאון קופלר, וכן ליאור רייטבלט, מנכ"ל הרשת המחזיק ב-5% ממנה, שוקלים להצטרף לעסקת המכירה. אם יצטרפו, ייתכן כי רייטבלט ימכור את כל מניותיו, ואילו קופלר ימכור אחוזים בודדים. במקרה כזה יגדיל הבנק את היקף המניות שימכור עד 8%.

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "אם וכאשר יהיה לנו מה להודיע בהקשר זה, נעשה זאת באופן המקובל".‏

כאמור, הבנק בוחן את מכירת המניות למשקיעים פרטיים ומוסדיים, והוא נפגש עם חלקם. את המהלך מוביל ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של הבנק.

לאומי רכש 18% ממניות רשת הפארם לפי שווי של 1.05 מיליארד שקל בשנת 2007, כלומר שילם עבור המניות 190 מיליון שקל. לאורך השנים קיבל הבנק מהחברה דיבידנדים, שעל-פי הערכות כיסו את מרבית ההשקעה שבוצעה.

עשוי לרכוש ולמכור 2% נוספים

‏נוסף לכך, לבנק יש אופציה לרכישת 2% מהחברה לפי אותו שווי שבו נרכשו המניות בשנת 2007. אם תצא העסקה לפועל, יממש הבנק את האופציה לרכישת המניות ואז ימכור אותן, תוך עשיית רווח מהיר, שכן בעסקה החדשה שווי החברה צפוי להיות גבוה בעשרות אחוזים משוויה בעסקה הראשונה.

בשורה התחתונה, בשוק ההון מעריכים כי הבנק צפוי לרשום תשואה של פי שלושה על ההשקעה המקורית.

‏רשת סופר-פארם הוקמה לפני 34 שנים, והיא מונה כיום 170 סניפים בישראל. לפי נתוני דן אנד ברדסטריט, את שנת 2011 סיימה החברה עם הכנסות של 3.56 מיליארד שקל, לעומת 3.5 מיליארד שקל ב-2010.

‏בעוד שהפעילות המקומית של הרשת סובלת משחיקה, הרי שעיקר צמיחת החברה נעשה בחו"ל. החברה החלה בפעילות בפולין לפני כ-11 שנה. למרות התחלה צולעת, כיום זו נחשבת פעילות מוצלחת ורווחית למדי. לרשת סופר-פארם כ-30 סניפים בפולין, המניבים הכנסה שנתית של כ-200 מיליון דולר.

כמו כן, הרווחיות של הפעילות בפולין נחשבת לגבוהה למדי, והיא תרמה לחברה כ-30% מהרווח הנקי, זאת בעוד כמות הסניפים מהווה רק 15% מכמות הסניפים של הרשת. כמו כן, לפני כ-6 שנים נכנסה הרשת לפעילות גם בסין, והקימה מאז יותר מ-10 סניפים במדינה.

‏בנק לאומי הוביל בעשור האחרון מדיניות אחזקות ריאליות. לבנק החזקות בחברה לישראל (18%) ובקשת. כמו כן מימש בשנתיים האחרונות הבנק את החזקותיו בפז וברשת האופנה פוקס, ובמקביל ניהל מגעים לרכישת תנובה. ‏‎‎‏