דיווחים: טאואר תשתף פעולה עם IBM במיזם בהודו

טאואר הודיעה בדוחות השנתיים כי כי חתמה על מזכר הבנות מחייב להקמת מפעל ייצור מתקדם בטכנולוגיה של 300 מ"מ בהודו

טאואר הודיעה בדוחות השנתיים ל-2011 כי חתמה על מזכר הבנות מחייב להקמת מפעל ייצור מתקדם בטכנולוגיה של 300 מ"מ בהודו בשיתוף תאגיד בנייה ותשתיות מוביל במדינה.

כעת חושפים כלי תקשורת מובילים במדינה כי בקונסורציום של טאואר נמצאת גם הענקית האמריקנית IBM וחברת Jaypee Associates. נזכיר כי הקונסורציום של טאואר עתיד להתחרות מול החברות אינפיניון, ST Microelectronics, סיטרוניקס הרוסית ו-GlobalFoundries. על פי הדיווח, הממשלה ההודית שלחה בקשות גם לחברות TSMC ו-Freescale, אשר סירבו להשתתף במכרז.

נציין כי טאואר דיווחה במסגרת הדוחות כי ההסכם יאפשר לחברה הזדמנות לייצור מוצרים מתקדמים ביותר על גבי פרוסות של 300 מ"מ, בטכנולוגיה אנלוגית מתקדמת בגיאומטריה של 45, 60 ו-90 ננומטר.

על פי הדיווחים בתקשורת הזרה, מפעלי שבבים בהודו חיוניים לייצור מוצרי אלקטרוניקה בתת היבשת, כאשר הממשלה ההודית מעוניינת בהקמת 2 מפעלים לפחות.

בדיווח אחר, מוערך שוק השבבים ההודי בכ-2 מיליארד דולר הכנסות בשנה בשנתיים-שלוש הקרובות לפי חישוב של כ-1.2 מיליארד איש בתת היבשת. עם זאת, מציין הכותב מפורשות כי זהו קצה הקרחון וכי הפוטנציאל עומד על עשרות מיליארדי דולרים בטווח הבינוני-ארוך.