שוק המט"ח: הדולר היציג נקבע ברמה של 3.75 שקלים

בנק ירושלים: "רמות ההתנגדות והתמיכה לדולר מצויות ב-3.77 שקלים ו-3.73 שקלים בהתאמה" ■ המשקיעים מגיבים לאישרור דירוג האשראי של ישראל על ידי פיץ'

המסחר בזירת המט"ח המקומית מתנהל היום (ב') תוך התחזקות קלה של השקל מול הדולר והאירו, כאשר הדולר היציג נחלש מול השקל בכ-0.1% לשער של 3.75 שקלים, בעוד האירו נסחר בירידה של 0.1% ושערו היציג נקבע על 4.958 שקלים.

בזירת העולמית, האירו נסחר מול הדולר ברמה של 1.321 דולר לאירו, ואילו מול הין נסחר הדולר ברמה של 80.1 ין לדולר.

"הדולר נסחר במהלך שלושת השבועות האחרונים בתחום צר ביותר שנע בין 3.765 שקלים ל-3.745 שקלים - כאשר רמות ההתנגדות והתמיכה מצויות ב-3.77 שקלים ו-3.73 שקלים בהתאמה", כותב איתן אדמוני מבנק ירושלים. לדבריו, "הדולר יצטרך לפרוץ את אחת הנקודות הללו כדי שנוכל להסיק אם פניו לעליה או לירידה".

אלי בן דוד, כלכלן ואנליסט ראשי ב-USG capital , מציין כי "השקל צפוי להתחזק בשבועות הבאים לרמת 3.70 שקלים על רקע צפי ליציבות בריבית המקומית וצפי חיובי בציפיות האינפלציה בהמשך. כמו כן העלאת תחזית הצמיחה לשוק המקומי ובעולם עי״ קרן המטבע העולמית מפחיתים את הסיכויים להורדת ריבית בטווח הקצר ולכן יש לצפות לתנועה דרומית בצמד דולר-שקל".

המשקיעים במט"ח ימתינו היום לחדשות מכיוון השווקים הגלובליים, לאחר שבשבוע שעבר חתכה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של ממשלת ספרד ב-2 רמות ל-"+BBB", בעוד בארה"ב פורסמו נתוני תמ"ג מאכזבים לרבעון הראשון של 2012 - שהצביעו על צמיחה של 2.2%, לעומת ממוצע תחזיות של 2.5%. (לסיפור המלא)

סוכנות הדירוג החליטה לפעול גם נגד בנקים ספרדים והודיעה היום על הורדת דירוג האשראי של 16 בנקים ספרדיים. בין הבנקים שספגו את הורדת דירוג היה בנק סנטאנדר שדירוג האשראי שלו ירד מ-(-A) ל-(A-2), וחברת הבת שלו Banco Espanol de Credito שדירוג האשראי שלו ירד ל-(A-1) מדירוג של +A. בנוסף על הורדת הדירוג בסוכנות הדירוג העניקו לבנק תחזית שלילית.

באשר לשוק המקומי, נציין כי אתמול פרסמה הרשות לני"ע הבהרות באשר לתנאים הנלווים לחברות בבורסה, עם אימוץ התקן החשבונאי IFRS-9. בין היתר, ידרשו החברות לפרסם במסגרת חלוקת דיבידנד את תזרים הרווח אשר היה צפוי להן, לולא אימוץ התקן.

עוד מגיבים המשקיעים להודעת סוכנות דירוג האשראי פיץ' ביום ד' החולף, במסגרתה אישררה את דירוג האשראי של ישראל שנקבע על הרמה "A" עם תחזית יציבה, וכן ציינה כי הדירוג עשוי לעלות אם השמירה על המשמעת הפיסקאלית תימשך, לצד רגיעה בגזרה הגיאופוליטית. (לסיפור המלא)

"הורדת הדירוג בספרד לא תשנה את כיוון האירו השבוע - נתוני התעסוקה בארה"ב יעשו זאת", כותבים כלכלני למבקס בסקירה. "השקל יגיע ל-3.73 שקלים מול הדולר".