חברת גלטן ביודיזל חתמה על עסקה בהיקף של כ-225 מ' ש'

החברה הודיעה היום כי חתמה על מכתב כוונות עם חברת הענק הפינית Neste Oil Corporation לאספקת 60 אלף טון של שמן צמחי

חברת גלטן ביודיזל הודיעה היום (ב') על חתימת מכתב כוונות עם חברת הענק הפינית Neste Oil Corporation, לאספקת 60 אלף טון של שמן צמחי, בהיקף של כ- 225 מיליון שקל. מכתב הכוונות נחתם לתקופה של 5 שנים, שתחילתה ברבעון הרביעי של שנת 2014.

גלטן ביודיזל מגדלת בגאנה את צמח הג'אטרופה ממנו מפיקים שמן צמחי ממקור לא אכיל המשמש להפקת ביו-דיזל שנמכר בעיקר באירופה. הג'אטרופה הינו צמח רב שנתי שאינו מיועד למאכל וגדל באזורים נידחים ובאדמות שוליים, ללא צורך בהשקיה.

החברה בנתה את פעילותה על בסיס ידע נרחב בגידול והתאמה של צמח הג'אטורפה, ביחד עם מומחה מאוניברסיטת אונהיים גרמניה, במטרה להפיק שמן בכמויות מסחריות תוך עמידה בתקן הביו-דיזל האירופאי. דורון לוי יו"ר דירקטוריון פעיל, סגן יו"ר הדירקטוריון מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד וכמנכ"ל החברה מכהן ד"ר שלומי יונס.

Neste הינה חברת זיקוק ושיווק אשר 50.1% ממניותיה מוחזקות על ידי מדינת פינלנד ושוויה מוערך בכ-2 מיליארד אירו. החברה שמה דגש על דלקי תחבורה מתקדמים ונקיים ופועלת לאיתור מקורות איכותיים של דיזל מתחדש.

במכתב הכוונות שנחתם נקבע כי חברת גלטן ביודיזל תספק כ-12 אלף טון של שמן צמחי בשנה קלנדרית נתונה ובסה"כ כ-60 אלפי טון לתקופה של 5 שנים. היקף התמורה עבור אספקת כל הכמות (60 אלפי טון) נאמד בכ- 225 מיליון שקל.