סקר קודקס: פישר-בכר-חן - משרד עוה"ד שהכי נעים לעבוד בו

ממשאל שערכה קודקס, בו נבדק מיהם המשרדים שעוה"ד הכי מרוצים בהם, עולה כי בפישר ובהרצוג ששים לבוא לעבודה, בין היתר בשל היחס מהמעסיק ■ במשרד גלעד שר ניתן למצוא אווירה חברתית תוססת ובשבלת הכי מרוצים מהשכר

עריכת דין הייתה ועודנה אחד המקצועות המבוקשים ביותר בישראל. עם זאת, זהו מקצוע שוחק ביותר, שגם התחרות בו הולכת וגוברת משנה לשנה. הדבר גורם לכך שיותר ויותר עורכי דין נוטשים בשנים האחרונות את המקצוע לטובת עבודות אחרות.

"גלובס" פרסם בשבוע שעבר מחקר שערכה ד"ר לימור זר-גוטמן מהמכללה למינהל, שממנו עולה כי מתחילת שנות האלפיים, שיעור עורכי הדין בישראל הנוטשים את המקצוע ועוברים לעבוד במקצועות אחרים עלה לכ-30%.

מנגד, ישנם אלפי עורכי דין שאוהבים את עבודתם, חווים בה סיפוק רב ומקדישים לה בשמחה שעות ארוכות, ואפילו רואים בה שליחות. סקר אינטרנטי שערכה חברת ההשמה המובילה למשפטנים קודקס, בקרב מאות עורכי דין במשרדים בישראל, בדק מי הם משרדי עורכי הדין ששביעות-רצון עורכי הדין מהעבודה בהם היא הגבוהה ביותר.

מתוצאות הסקר עולה כי כמה מהמשרדים שדורגו במקומות הראשונים מבחינת שביעות-רצון עורכי הדין הם משרדים בינוניים בגודלם. עם זאת, בשני המקומות הראשונים ממוקמים שני משרדי ענק: במקום הראשון משרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, ובמקום השני משרד הרצוג-פוקס-נאמן הוותיק, השני בגודלו בארץ.

סקר שביעות-הרצון נערך באמצעות אתר הפייסבוק של קודקס, בקרב מאות עובדים בכ-290 משרדי עורכי דין בארץ. הסקר בוצע באופן אנונימי, ללא חשיפת פרטיהם האישיים של ממלאי השאלונים, כדי לתרום לאמיתות ולאמינות הנתונים.

עורכי הדין שהשתתפו בסקר דירגו את מידת הנאתם ממקום העבודה על סקאלה של 1-10 על-פי 5 קריטריונים: מידת שביעות-הרצון מהממונה הישיר עליהם; מידת שביעות-הרצון מיתר העובדים במשרד ומהאווירה החברתית; מהשכר המשולם להם ומהתנאים הנלווים לשכר; מהרמה המקצועית של המשרד; ומההטבות הייחודיות שהם מקבלים במשרד, כגון השתתפות בארוחות, טלפון, רכב וחופשות.

באמצעות אלגוריתם מיוחד שנבנה עבור הסקר שקללה קודקס את הנתונים, ומהם עלה כי במקום הראשון מבחינת שביעות-הרצון של העובדים ממוקם משרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון.

במקום השני דורג הרצוג-פוקס-נאמן, השני בגודלו בארץ מבחינת כמות עורכי הדין המועסקים בו. במקום השלישי התמקם משרד גלעד שר, הבינוני בגודלו, שמעסיק 27 עורכי דין. במקום הרביעי דורג משרד ברנע, שמעסיק 30 עורכי דין; ואחריו המשרדים, ש. הורביץ; כהן-וילצ'יק-קמחי; גורניצקי; ופירט, וילנסקי, מזרחי כנעני.

את רשימת המשרדים המובילים שבהם הכי נעים לעבוד, על-פי סקר קודקס, נועל משרד שבלת, המעסיק 80 עורכי דין.

כולם אוהבים את הבוס

בחינת נתוני הסקר לעומק מגלה כי את הציון הגבוה ביותר העניקו עורכי הדין המועסקים במשרדים המובילים בדירוג, בתשובה לשאלה "מהי מידת שביעות-הרצון מהממונה הישיר שלך בעבודה". הציון הממוצע שאותו העניקו לממונים עליהם עמד על 8.84.

בהפרש קטן ממוקמת הנאת העובדים מהעבודה עם הקולגות ומהאווירה החברתית במשרד - שזכו לציון 8.74.

בפישר נהנים יותר

עורכי הדין המועסקים במשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון נהנים לבוא לעבודה יותר מהקולגות במשרדים אחרים - כך על-פי סקר קודקס.

הסיבה המרכזית לכך שעורכי הדין בפירמה מרוצים יותר מעמיתיהם היא הסיפוק הרב שיש להם מהרמה המקצועית של המעסיק, שאותה דירגו בציון 9.3. בהפרש נקודות קטן, ציינו העובדים כי הם מרוצים במיוחד מהקולגות במשרד ומהאווירה החברתית הטובה, שזכו לציון 9.1.

בהרצוג מכבדים את המעסיק

גם עורכי הדין במשרד הרצוג-פוקס-נאמן נהנים להגיע לעבודה, והסיבה המרכזית לכך קשורה ליחס של הממונה הישיר עליהם. עובדי המשרד העניקו את הציון 8.6 בממוצע לממונים עליהם במשרד.

בהפרש נקודות קטן, הביעו העובדים שביעות-רצון מהפינוקים שהמשרד מעניק להם, שזכו לציון 8.3. לאווירה החברתית נתנו עובדי המשרד את הציון 7.3.

אווירה חברתית תוססת בגלעד שר

העובדים במשרד עורכי הדין גלעד שר נהנים מהאינטראקציה עם הקולגות למשרד, והעניקו את הציון 9 לשביעות-רצונם מהעובדים ומהאווירה החברתית. עורכי הדין בגלעד שר דירגו את שביעות-רצונם מהרמה המקצועית של המעסיק בציון 8.2, והפינוקים במשרד דורגו בהפרש קטן וזכו לציון הממוצע 8.3.

בין הפינוקים שלהם זוכים העובדים צוינו מגוון ארוחות, Happy Hour שבועי, שני אירועים גדולים בשנה, חניה ותקציב ביגוד למזכירות (!).

הנתון המפתיע ביותר במשרד מיוחס לרמה המקצועית של המעסיק, שדורגה בציון הגבוה 9.7.

בברנע האווירה החברתית והבוס מתחרים על הבכורה

עובדי משרד עורכי הדין ברנע, המדורג על-פי סקר קודקס במקום הרביעי, דירגו בציון הגבוה 9.6 הן את שביעות-רצונם מהממונה הישיר עליהם, והן את האווירה החברתית והעובדים.

הציון הנמוך ביותר הוענק לשביעות-רצונם מהשכר, מהתנאים הנלווים ומהבונוסים - 6.4 - שמעיבים מעט על ההנאה הכללית מהעבודה במשרד.

המשרדים המובילים
 המשרדים המובילים