ד"ר אילן מעוז יתמודד על תפקיד מבקר המדינה

‏‎מעוז, ששימש בין 2003 עד 2007 כיועץ הכלכלי של מבקר המדינה, יתמודד על התפקיד מול שלמה קלדרון והשופטים אליעזר ריבלין ויוסף שפירא

‎‎ד"ר אילן מעוז מצטרף להתמודדות על משרת מבקר המדינה הבא. מעוז, שהחל במלאכת איסוף חתימות תמיכה של חברי כנסת, הוא הרביעי שמציג את מועמדותו לתפקיד, אחרי השופטים יוסף שפירא ואליעזר ריבלין ונשיא לשכת המבקרים הפנימיים שלמה קלדרון. מבקר המדינה צפוי להיבחר על-ידי הכנסת ב-15 במאי.

‏‎מעוז, ששימש בין השנים 2003 עד 2007 בתפקיד היועץ הכלכלי של מבקר המדינה, אמר כי יפעל להגברת האפקטיביות של דוחות הביקורת של מבקר המדינה, באמצעות בחינה מחדש של חוק מבקר המדינה ומדיניות הביקורת. כמו כן הצהיר כי יבצע רה-ארגון במשרד מבקר המדינה ויבחן את מבנה דוחות הביקורת במגמה להגביר את נגישותם לציבור.

מעוז, לשעבר מרצה לכלכלה בתחום המאקרו ולתורת המשחקים באוניברסיטת בן-גוריון, מילא תפקידים רבים בשירות הציבורי, בעיקר בתחומי הייעוץ המקצועי. הוא שימש כמנהל האגף לתכנון מדיניות במשרד האנרגיה, כמנכ"ל הרשות הלאומית לאנרגיה וכחבר ויו"ר בכ-40 ועדות משרדיות, בינמשרדיות וציבוריות בתחומי האנרגיה, החשמל והתקשורת.

‏כמו כן, מעוז היה חבר מליאת רשות החשמל ומעלות לדירוג אשראי וכן יועץ לשרים ולדרגים המקצועיים במשרדי האוצר, האנרגיה, התקשורת, התחבורה וההגבלים העסקיים.

כיום משמש מעוז כיועץ לרשות החשמל והיה מעורב בעיצוב הנוסחאות לקביעת תעריפי החשמל‏‎.‎‏‎‏