מניית היום: מזנקת ב-11% בעקבות בחינת שת"פ בניסויים

ארגון הבריאות האמריקני, ה-NIH, של ממשלת ארצות-הברית בוחן אפשרויות לשיתופי-פעולה קליניים עם ביונדווקס

חברת ביונדווקס, המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, מדווחת הבוקר כי ארגון הבריאות האמריקני, ה-NIH, של ממשלת ארצות הברית בוחן אפשרויות לשיתופי פעולה קליניים עם ביונדווקס, וזאת בהמשך להצלחה בתוצאות הניסוי הקליני השני של החיסון האוניברסאלי לשפעת שפיתחה ביונדווקס במבוגרים בני +65.

בעקבות ההודעה רושמת מניית החברה עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

החברה הוזמנה למספר פגישות עם חטיבת המיקרוביולוגיה ומחלות זיהומיות (DMID) בארגון הבריאות האמריקאי ועם נציגי הרשות למחקר ופיתוח ביורפואי מתקדם בצבא האמריקני, במהלכן הוצגו תוצאות הניסוי הקליני השני בפאזה II שבהן נבחן שימושו של חיסון ה- Multimeric-001 של ביונדווקס כחיסון מקדים המשפר את תגובת חיסון השפעת העונתי במבוגרים בני +65.

במסגרת הפגישות התקיימו דיונים בנוגע לדרך הטובה ביותר להמשך בפיתוח הקליני של החיסון במתן מקדים לחיסון השפעת העונתית וכמענה לנגיפי השפעת. במסגרת הפגישות נבחנו שיתופי פעולה קליניים בין החברה וה-NIH במספר פרויקטים אפשריים. בכוונת ביונדווקס להציג תוכניות לביצוע ניסויים קליניים לבחינת החיסון של ביונדווקס כחיסון מקדים המשפר את תגובת חיסון השפעת הפנדמית כנגד שפעת העופות H5N1 במבוגרים צעירים.

"ההזמנה להשתתף בפגישות עם ה- NIH וה-BARDA עשויה לחזק ולהאיץ את ההתקדמות הקלינית של ביונדווקס", אמר ד"ר רון בבקוב, מייסד, נשיא ומנכ"ל ביונדווקס. " להערכתנו, האינדיקציה החדשה של ה-Multimeric-001 כחיסון מקדים אוניברסאלי תאפשר לחיסון שפיתחנו להגיע לשוק מהר יותר".