רוביני: "סיכוי גבוה שכלכלת ארה"ב תיכנס לקיפאון ב-2013"

הכלכלן נוריאל רוביני סיפק תחזית פסימית בכנס מילקן על עתיד הכלכלה האמריקאית ואירופה: "המשבר ביבשת אירופה יהיה גרוע יותר"

"ישנו סיכוי טוב שאחרי הבחירות בארה"ב, הממשל יבצע תקיפה באירן ולאו דווקא ישראל. להערכתי הניסיונות הדיפלומטיים לפרק את אירן מנשק גרעיני ייכשלו, והסנקציות עליה יוחרפו", כך העריך הכלכלן נוריאל רוביני בכנס מילקן שנערך בלוס אנג'לס.

רוביני מנה בפאנל חמישה סיכונים מרכזיים על כלכלת העולם, ומנה כסיכון הראשון והמרכזי את האיום האיראני. רוביני, הנחשב לנביא זעם ואף התלוצץ בפאנל על התדמית הפסימית שנוצרה לו ("אני בוחן לא רק מה עלול להשתבש, אלא גם מה עלול חלילה להתפתח באופן חיובי"), הזהיר מפני מיתון בארה"ב, וזאת למרות שעל פניו שנראה שהכלכלה האמריקאית מתאוששת.

"הכלכלה האמריקאית צפויה להיכנס לקיפאון בשנת 2013, בשל השילוב בין קיצוצים להעלאות מיסים. קיפאון שכזה עלול מר מאד לתרגם את עצמו למיתון חדש", התריע רוביני. רוביני לא מאמין שהבחירות יעשו טוב לכלכלה האמריקאית. " אחרי הבחירות המצב לא יהיה טוב יותר, מכיוון שעדיין לנשיא החדש לא יהיה רוב של 60 קולות בסנאט, והוא יתקשה להעביר רפורמות".

באשר לאירופה רוביני היה פסימי במיוחד, ואמר: " יש מיתון עמוק בפריפריה של אירופה, והמשבר ביבשת יהיה גרוע יותר. מדיניות הצנע תקשה על הכלכלה להתאושש. כמו כן היורו חזק מדי וצריך לרדת ב-30%, אבל בגלל גרמניה וכושר התחרות נשלה, המטבע נותר חזק, מה שמקשה על כלכלות אירופה להתאושש".