הבורסה סגרה בעליות; רציו הוסיפה 5.2%, אבנר עלתה 2%

שותפויות "לוויתן" דיווחו על תוצאות הקידוח לאיתור נפט - שהופסק ללא הגעה לשכבת המטרה ■ הירידות באג"ח אידיבי נמשכו גם היום ■ פרוטליקס צנחה ב-8.9%

המסחר בת"א נסגר היום (ה') בעליות שערים, בעקבות פרסום נתוני המאקרו בארה"ב היום, ולאחר שהבורסה ננעלה אתמול במגמה שלילית לאחר פרסום סקר ה-ADP בארה"ב, שאיכזב. בסקטור הגז-נפט, ריכזו שותפויות "לוויתן" עניין ברקע פרסום תוצאות הקידוח לאיתור נפט במאגר, מהן עולה כי הקידוח לא הגיע לשכבות המטרה התחתונות - והופסק. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל.

ארה"ב תחילה, שם פורסם היום כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע האחרון על 365 אלף, לעומת צפי ל-375 אלף - ירידה של 27 אלף. באירופה החליט ה-ECB להותיר את הריבית ללא שינוי על 1%.

מחר יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אפריל. שוק התעסוקה בארה"ב מהווה כידוע אינדיקטור משמעותי להתאוששות הכלכלה, שכן רמת התעסוקה משפיעה ישירת על הצריכה - שמהווה כ-70% מהצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם. (לסיפור המלא)

באשר לזירה הגיאופוליטית המקומית, מעריך הכלכלן נוריאל רוביני כי הממשל האמריקני עשוי לבצע תקיפה באיראן אחרי הבחירות בארה"ב, במקום ישראל. "להערכתי הניסיונות הדיפלומטיים לפרק את איראן מנשק גרעיני ייכשלו, והסנקציות עליה יוחרפו", טען רוביני בכנס מילקן שנערך בלוס אנג'לס. רוביני מנה בפאנל חמישה סיכונים מרכזיים על כלכלת העולם, ומנה כסיכון הראשון והמרכזי את האיום האיראני.

הקידוח ב"לוויתן" לא הגיע ליעד

נובל אנרג'י ושותפויות "לוויתן", דלק קידוחים , אבנר ורציו - דיווחו הלילה על תוצאות הקידוח במאגר, אשר הגיע לעומק של 21,400 רגל (6.5 ק"מ). נובל דיווחה כי לאור לחצים גבוהים והגבלות מכניות הקידוח הוקפא, לפני שהגיע לשכבת היעד ולפני שהושגו מטרות הקידוח העיקריות. אולם, יש גם חדשות טובות: במסגרת הקידוח, מדווחת נובל על איתור של גז טבעי אשר נוצר כתוצאה מחום - דבר אשר עשוי להעיד על פוטנציאל גדול לנפט במאגר, מה שמצדיק את המשך הקידוח בשתי שכבות היעד התחתונות. (לסיפור המלא)

פרוטליקס המשיכה לרכז עניין לאחר האישור הסופי של ה-FDA לשיווק מוצר הדגל של החברה לטיפול בגושה, תרופת ה-Uplyso שפיתחה.

באגרות החוב של קבוצת אידיבי נמשכו גם היום ירידות חדות. התשואה על אידיבי אחז אגחד נסקה לכ-22%.

פרשיית דלק נדל"ן נמשכת: שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך החליטה למנות מפרק זמני החל מיום א' ה-13 במאי. עד אז, מציינת השופטת מפורשות כי יש "לתת לצדדים הזדמנות אחרונה לנסות ולגשר על הפערים ביניהם". (לסיפור המלא)

נובה הישראלית דיווחה אתמול על הכנסות בסך 22.6 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2012. החברה מדווחת על רווח נקי על בסיס GAAP של 2.7 מליון דולר, או רווח מדולל של 0.10 דולר למניה. לרבעון השני של 2012 צופה נובה הכנסות של 24.5-26.5 מיליון דולר וצמיחה עקבית של 13%, עם רווח תפעולי של 13-17% ועם רווח למניה בדילול מלא על בסיס GAAP של 0.13-0.09 דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]