אור: רוזנבלום לא הפקידה בביהמ"ש את הכסף בסכסוך בינינו

פנינה רוזנבלום חויבה להפקיד 750 אלף שקל בקופת ביהמ"ש, כתנאי למחיקת הערת האזהרה שנרשמה לטובת אור סיטי על הווילה שלה בר"ג ■ ענבל אור: רוזנבלום לא הפקידה בשל מצבה הכלכלי הקשה ■ רוזנבלום: "הכפשה גסה"

הקרב בין אשת העסקים פנינה רוזנבלום לבין אשת הנדל"ן ענבל אור מתחמם: חודש לאחר שבית משפט השלום בתל-אביב הורה לרוזנבלום להפקיד 750 אלף שקל בקופת בית המשפט, כתנאי למחיקת הערת האזהרה שנרשמה על הווילה שלה ברמת-גן לטובת חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות אור, טוענת היום (ד') החברה כי רוזנבלום לא הפקידה את הסכום בשל מצבה הכלכלי הקשה.

בבקשה שהגישה היום לבית המשפט, מבקשת החברה "להביא בחשבון את התנהלותה של רוזנבלום".

באמצעות עורכי הדין גיא נוף והילה סמורזיק ממשרד קסטוט-נוף ושות', מציינת אור סיטי נדל"ן כי "לא נותר אלא להרים גבה על מי שדוחק בבית המשפט לתת החלטה, מצהיר הצהרות על דחיפות ועל נזקים שנגרמים, וחיש-מהר מתברר כי בין המציאות לבין ההצהרות אין קשר ולו הקלוש ביותר".

לטענת החברה, "יש בכך הוכחה נוספת ליכולת הפירעון של רוזנבלום, אשר ניסתה לטעון כל העת כי לא הייתה לה בעיה לפרוע את המחאת הביטחון בסך של חצי מיליון שקל, שהפקידה ביד התובעת ואשר חוללה על-ידי הבנק, וכי היא בוטלה מטעמים טכניים בלבד".

600 מ"ר ובריכה

הווילה שבמוקד הסכסוך בין רוזנבלום לאור בנויה על שטח של 600 מ"ר ברחוב שרת ברמת-גן, והיא כוללת בריכה ומעלית. ב-9 בפברואר 2011 נכרת הסכם אופציה בין רוזנבלום לבין אור סיטי לגבי רכישת הווילה, כאשר עבור האופציה שילמה החברה לרוזנבלום חצי מיליון שקל. אור תיכננה לקנות את הווילה תמורת 14.5 מיליון שקל, להרוס אותה ולבנות על השטח 6 דירות.

הסכם האופציה בין הצדדים הוכפף לקיומו של תנאי מתלה, לפיו תתקבל החלטה מקדמית (פרה-רולינג) בכתב מרשויות מע"מ, לפיה העסקה פטורה ממע"מ. ביולי 2011 התפוצצה העסקה, לטענתה של אור, כיוון שרוזנבלום לא קיימה את התנאי המתלה. רוזנבלום מצידה טוענת כי אור גרמה לפיצוץ העסקה, כיוון שלא הצליחה לממן אותה.

בתביעתה נגד רוזנבלום מבקשת אור לקבל את דמי האופציה בסך חצי מיליון שקל וכן פיצוי על נזקים מביטול העסקה בסך מיליון שקל.

רוזנבלום טוענת מנגד, באמצעות עורכי הדין ברוריה לקנר וחגי כהן ממשרד בן שחר-לקנר ושות', כי אור הסכימה לביטול התנאי המתלה, וכי תביעתה מהווה "ניסיון נפסד" לעשות שימוש בהערת האזהרה, שהזכות לרישומה פקע, ולהופכה ל"מכבש לחצים" פסול על רוזנבלום, כדי שתיכנע לדרישותיה.

לפני חודש הורה השופט רחמים כהן על מחיקת הערת האזהרה שנרשמה לטובת אור סיטי נדל"ן על הווילה, ובכך איפשר לרוזנבלום להשלים את עסקת מכירת הווילה ב-11 מיליון שקל לחברת "בינו עמי משה שרת".

על עסקת המכירה, שקיומה הותנה בהסרת הערת האזהרה, פורסם לראשונה "בגלובס" בינואר האחרון.

עם זאת, השופט קבע כי הערת האזהרה תימחק בכפוף לכך שרוזנבלום תפקיד בקופת בית המשפט 750 אלף שקל, להבטחת קיום ההליך המשפטי שבין הצדדים במקרה שרוזנבלום תפסיד בו.

"הליכי-סרק"

באת-כוחה של רוזנבלום, עו"ד לקנר, מסרה היום כי בקשתה של אור "מהווה הכפשה גסה והטעיה גסה, וכל-כולה מכוונת לכלי התקשורת, באשר לא מתבקש בה דבר. הסכום של 750 אלף שקל מצוי בידיהם הנאמנות של שני הצדדים לעסקת מכירת הווילה, ובהגיע המועד, לפי חוזה המכר של הבית, יועברו הכספים לרוזנבלום וממנה אל בית המשפט".

לדברי עו"ד לקנר, "צר לנו שאור סיטי ממשיכה להגיש הליכי-סרק שכל-כולם מכוונים לתקשורת ולהטיית בית המשפט שלא במסגרת הדיונית הראויה, תוך ניצול ציני של חסינות מפני הגשת תביעת דיבה נגדה בהליכים משפטיים".