זו אינה אלטרנטיבה

קריית מלאכי היא דוגמה שהרחבת היצע הקרקע לא פותרת את מצוקת הדיור

לפני שנה בקירוב הודיעה ה"ועדה להסרת חסמים בנדל"ן" שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי שחררה עוד קרקע ל-1,500 דירות בקרית מלאכי. 200 דונם יפונו או-טו-טו משטח מחנה בר-לב שליד קרית-מלאכי ויזרימו לשוק המגורים עוד דירות, מהלך שיעזור כמובן לממשלה להוריד מחירים.

אלא שלפי שעה, קרית מלאכי - העיר שהביאה לנו את משה קצב ומככבת כעת בתקשורת עם פרשייה חמורה לא פחות - היא אולי הדוגמה הטובה ביותר לכך שהרחבת היצע הקרקע, לא בהכרח פותרת את מצוקת הדיור. באותה קרית מלאכי נסגרו בשבוע שעבר בלי אף זוכה, מכרזים (שכבר נדחו כמה וכמה פעמים) ל-12 מגרשים לבניית 525 דירות בשכונת המחנה. מחיר הקרקע ועלות הפיתוח היו רק 110 אלף שקל לדירה, אבל הקבלנים לא באו. וזה קורה בשעה שמשרד השיכון כבר הוציא מכרז ל-5 מתחמים ל-246 דירות במסלול "מחיר למשתכן" באותה שכונה (הזוכה הוא הקבלן שיציע מחיר דירה זולה ביותר, כשמחיר הקרקע נקבע ב-75 אלף שקל).

והן לא מדובר בסוף העולם. קרית-מלאכי, על צומת קסטינה, לא ממש רחוקה ממרכז הארץ. כביש 6 מקרב אותה עוד ותיכף תהיה בה גם תחנת רכבת. ויחד עם זאת, הזוגות הצעירים רוצים מעט יותר לפני שהם הופכים את קרית-מלאכי (או את קרית גת, או את עכו וכיוצא בהן) לאלטרנטיבה כלשהי.