וואלה: יוסי מלמן מונה לכתב ופרשן בתחומי מודיעין, גרעין וטרור

מלמן, הנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחומים אלה, התפטר באחרונה מ"הארץ"

יוסי מלמן מונה לכתב ופרשן של אתר וואלה לתחומי מודיעין, גרעין וטרור בינלאומי. מלמן התפטר באחרונה מעיתון "הארץ", שם סיקר תחום זה במשך עשרות שנים. מלמן נחשב לאחד המומחים הגדולים בתחומים אלה.

מלמן עובד כעיתונאי ופרשן בתקשורת בישראל מאז 1974. לאחר שירותו הצבאי החל לעבוד בגלי צה"ל, היה כתב לענייני ההסתדרות וכלכלה בקול ישראל, כתב לענייני מפלגות וכתב מדיני ב"דבר". ב-27 השנים האחרונות היה מלמן חבר מערכת "הארץ", שבה סיקר ענייני מודיעין, טרור, סוגיות גרעין ופרסם תחקירים בינלאומיים.

מאמרים פרי עטו של מלמן פורסמו ב"ניו-יורק טיימס", "וושינגטון פוסט", "סאנדיי טיימס" וה"גרדיאן".

מלמן הוא העיתונאי הישראלי היחיד החבר ב"קונסרציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים" ICIJ, שמושבו בוושינגטון. הוא זכה במספר פרסים בארצות-הברית על עבודתו העיתונאית, והוא חתן פרס סוקולוב לעיתונות לשנת 2009.

מלמן הוא מחברם של ספרים בנושאי מודיעין, טרור, דיפלומטיה חשאית וגרעין, וכמה מהם היו לרבי-מכר בארצות-הברית, ישראל ובעוד כמה מדינות. בקרוב ייצא ספרו החדש על תולדות קהילת המודיעין של ישראל.

"אנו גאים לצרף למערכת שלנו עיתונאי עתיר ניסיון והישגים כיוסי מלמן. נושאי הגרעין והטרור הבינלאומי ניצבים במרכז סדר היום העולמי, ואנו בטוחים שיוסי יתרום לנו רבות בסיקור האירועים וההתפתחויות בתחום", אמר היום (א') גדי להב, העורך הראשי של וואלה.