האירוע של HP בסין: הרבה אולטרה-בוקים, לא הרבה חדשנות

ההתמקדות של HP באירוע גדול שקיימה בשנגחאי שבסין בהשתתפות 500 עיתונאים ובלוגרים מכל העולם, הייתה בתחום האולטרה-בוקים לשוק הצרכני - הקטגוריה הכי חמה היום בעולם המחשבים הניידים

אולטרה בוקים לצרכנים פרטיים - זה הדגש העיקרי של חברת HP בימים אלה. בשבוע שעבר קיימה החברה אירוע גדול בשנגחאי שבסין בהשתתפות 500 עיתונאים ובלוגרים מכל העולם, לאחר שהפסיקה בשנה שעברה לפתח טאבלטים וסמארטפונים עם מערכת ההפעלה של פאלם - WebOS.

ההתמקדות הייתה בתחום האולטרה-בוקים לשוק הצרכני - הקטגוריה הכי חמה היום בעולם המחשבים הניידים. מדובר במחשבים דקיקים, עם נתוני חומרה גבוהים וסוללה חזקה. עד היום HP פעלה בתחום הזה עם דגם עסקי, באירוע היא הציגה את הדגמים שלה לשוק הצרכנים הפרטי - ENVY Ultrabook, עם מסכים בגודל 14 ו-15.6 אינץ', סוללה שמחזיקה עד 9 שעות, עובי של פחות מ-20 מ"מ ומשקל של 1.80 ק"ג. עם זאת, במקום להציג את הבידול לעומת המתחרות, כמו תוכנות מיוחדות שאין לאף אחר, הציגה HP מספר רב של דגמים, שלא ממש מובן הבידול שלהם אחד מהשני. התוצאה: ברגע הקנייה, הצרכן יתקשה להתמקד בדגם דגל אחד, בשניים ואפילו בשלושה.

שת"פ עם Beats

HP ממשיכה לחזק את שיתוף הפעולה עם מותג האודיו Beats של ד"ר דריי. המחשבים של החברה מגיעים עם רמקולים ותוכנת אודיו של ביטס וגם טכנולוגיה בשם CoolSense, לצמצום פליטת החום של האולטרה בוק. כאשר לא מניחים את המחשב על שולחן אלא על הברכיים, המחשב מזהה זאת ומתאים את עצמו למצב.

דגם אולטרה בוק אחר הוא Spectre XT, העשוי ממתכות שונות ומגיע עם תאורה אחורית בכפתורים. העובי עומד על 14.5 מ"מ, והמשקל פחות מ-1.4 ק"ג, כאשר המסך שלו בגודל 13.3 אינץ' עם מסגרת דקה. גם הדגם הזה מגיע עם רמקולים של ביטס, נפח האחסון עומד על 128 ג'יגה מסוג SSD והסוללה אמורה להחזיק עד 8 שעות עבודה.

לדברי מג וויטמן, מנכ"לית HP, החברה מתמקדת כרגע בהשקת שירותי אחסון בענן. נראה שרוכשי מוצרי החברה יוכלו לקבל שטח אחסון מסוים חינם או בהנחה, בדומה לפתרון שמציעה אסוס כחלק אינטרגלי בלפטופים שלה כבר תקופה ארוכה מאוד. לדבריה, HP מתכננת להביא את החומרה המאובטחת ביותר.

בלי טאבלטים

האולטרה-בוקים בהחלט נראים מעניינים, אבל אין כאן מהפכה או חדשנות כלשהי. הם דומים למוצרים של חברות אחרות, וכנראה יאפשרו ל-HP להמשיך למכור יחידות רבות. גם מהפכה עיצובית אין כאן.

למעשה, אחרי שנים ארוכות שבהן מוטבעת המילה "חדשנות" בלוגו של חברת HP, נראה שהיא לא ממש מחדשת בימים אלו.

למרבה האכזבה, החברה גם לא הפתיעה בתחום הכי חם בעולם המחשבים - טאבלטים. היא לא הציגה ולו דגם אחד. גם מעולם הסמארטפונים היא התעלמה.

איפה חלונות 8?

בסופו של דבר, האירוע לא קלע לכיוונים שאליו הולכת תעשיית המחשוב הצרכנית. האירוע החשוב בשוק המחשבים יתרחש לקראת סוף השנה, כאשר מיקרוסופט תשיק את מערכת ההפעלה חלונות 8. גרסת בטא של המערכת שוחררה לפני מספר חודשים, והציפייה הייתה ש-HP תדגים כיצד היא תשתמש ביכולות של חלונות 8 שנועדה למסכי מגע. גם כאן הייתה אכזבה. HP לא הציגה שום מוצר בתחום. טוד בראדלי, סגן הנשיא בחברה, הסכים רק לציין שהחברה עובדת צמוד עם מיקרוסופט להשקת טאבלטים עם חלונות 8.

הכותב היה אורח חברת HP בסין