מנכ"ל JP מורגן על קריסת המניה: "עדיין נרוויח המון כסף"

ג'יימי דימון, שהודה בשבוע שעבר כי הבנק ירשום הפסדים של 2 מיליארד דולר על מהלכי גידור שגויים, משנה פוזיציה: "זה לא איום קיומי על הבנק, עשינו טעות - מוכנים לשלם את המחיר"

למרות קריסת מניית הבנק JP מורגן ביומיים האחרונים של שבוע המסחר החולף, על רקע הודאתו של מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון כי הבנק ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר בגין מהלכי גידור שגויים - דימון עדיין סבור, בביטחון רב יש לציין, כי ההפסדים המדוברים "לא מהווים איום קיומי" על הבנק, וכי תוצאות הרבעון השני ש-JP מורגן צפוי להציג יהיו עדיין חיוביות למשקיעים.

נזכיר כי המנכ"ל דימון הודה בשבוע שעבר כי הבנק אותו הוא מנהל ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - הודאה בעקבותיה קרסה מנית הבנק בכ-9% במהלך המסחר ביום ו', בעוד סוכנות פיץ' "תורמת" גם היא לפאניקה סביב המניה, ומורידה את דירוג האשראי של JP מורגן ברמה אחת.

"זה דבר טפשי שלא היינו אמורים לעשות מכלתחילה, אבל אנו עדיין הולכים להרווח המון כסף הרבעון", אמר דימון בריאיון ל-NBC. "זה לא שהחברה משותקת. זה לא איום קיומי עלינו. פגענו בעצמנו ובמוניטין שלנו, אכן, ואנו מוכנים לשלם את המחיר על כך".

בסיום המסחר, הצהירו גם גורמים בפדרל ריזרב וב-SEC (רשות ני"ע) בארה"ב כי הם אוספים חומר לטובת חקירה אפשרית נגד הבנק - במסגרת מאמצי ה'פד' להגביר הפיקוח הכולל על הבנקים, כחלק מתהליך הפקת לחצים שביצע מאז משבר 2008.

"אנו יודעים שהתנהלנו ברשלנות", הגיב דימון לדיווחים באשר לחקירות שעלולות להיפתח נגד הבנק. "אנו יודעים שהתנהלנו באופן מטופש. זה היה שיקול דעת מוטעה. אנו עדיין לא יודעים מה גרם לכך - אבל קרוב שהרגולטור צריך להסתכל על העניין הזה, זה התפקיד שלו".

ההודאה של JP מורגן בעניין הפסדיו אינה דבר של מה בכך. מדובר בבנק הגדול והרווחי ביותר בארה"ב, ולפיכך הודאתו של דימון בעניין ההפסדים הכבדים העלתה חשש בקרב כלכלנים כי הכרזות זהות עלולות להגיע גם מצד בנקים נוספים, קטנים יותר.