כחלון: "בקרוב אציף את השוק בסמארטפונים זולים"

שר התקשורת הכריז בראיון לגל"צ על רפורמה במכשירי הקצה: "נפתח את זה לשוק חופשי, ומכירת המכשירים לא תתרכז אצל חברות הסלולר" ■ "למה מדברים על פיטורים? הכנסנו שחקנים חדשים - זה אמור ליצור עוד מקומות עבודה"

שר התקשורת משה כחלון לא עוצר ומבטיח להשיק רפורמה נוספת בשוק הסלולר - והפעם במכשירי הקצה. לאחר שרפורמות קודמות שלו הביאו להקמתם של מפעילי סלולר חדשים שחתכו את המחירים בשוק, כחלון מבטיח לטפל גם במחירים הגבוהים של מכשירי הסלולר.

"בעוד שבוע-שבועיים הולכת להיות רפורמה במכשירי הקצה - אנחנו נפתח את זה לשוק חופשי, ומכירת המכשירים לא תתרכז אצל מפעילי הסלולר. אוציא מידיי את כל הסמכויות בנוגע למכשירי הקצה. הסמארטפון יהיה כמו כל מוצר יבוא אחר, כמו רהיט, ולא רק על-ידי החברות. השוק יוצף בסמארטפונים כמו בחו"ל, והם לא יעלו כמו שהם עולים היום אצל החברות הגדולות", אמר היום (ג') כחלון בראיון לגלי צה"ל.

"אני האמצעי, לא המטרה; משה כחלון זה לא הדבר החשוב", הוסיף כחלון בהתייחסו לקידומו האישי.

כאשר נשאל על הערכות בשוק על פיטורי אלפי עובדים בסלקום, פלאפון ואורנג', אמר כחלון: "אני לא מבין איך מדברים על פיטורים, הרי הכנסנו שחקנים חדשים בשוק הסלולר, הרחבנו את התחרות, וזה אמור גם ליצור מקומות עבודה חדשים".

כחלון סיפר על כשלי השוק שהניעו אותו להשיק את הרפורמות בשוק התקשורת: "כל אחד במדינת ישראל היה משלם 25 שקל על קו אינטרנט. למה? זה כמו שאתה נכנס לבית-קפה ומשלם על הקפה בנפרד ועל הכוס בנפרד. היו 1,000 דברים שהראש שלי לא תפס למה צריך אותם. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולשבח את חברות הסלולר - אין יריבות ביני לבינן, והן הולכות בתלם".

"גלובס" מציג: המדריך השלם למהפכת הסלולר

מבול חדשות סלולר

גולן טלקום השיקה אתמול (ב') את פעילותה, והיא מציעה ללקוחות "מקסימום שירות ומינימום מחיר". החברה תציע חבילת סלולר ללא הגבלה (שיחות, הודעות SMS ואינטרנט), תמורת 99 שקל בחודש, גלישה באינטרנט של עד 2 ג'יגה, ושיחות חינם לחו"ל בתוכנית ל-29 יעדים.

שעות ספורות לאחר מכן, חברת הוט מובייל הודיעה על השקת הרשת שלה, והיא יוצאת לשוק במודל תמחור פשוט וברור: שתי תוכניות בלבד - האחת, ב-89 שקל בחודש, מציעה שיחות, מסרונים, הודעות מולטי-מדיה (MMS) וגלישה באינטרנט ללא הגבלה. התוכנית הנוספת מיועדת למשתמשים "קלים", במתכונת "לא דיברת - לא שילמת" וללא תשלום חודשי קבוע. המשתמשים ישלמו 10 אגורות לדקת שיחה או למסרון, ו-10 אגורות למגה.

שלשום (א') הייתה זו אלון סלולר שהשיקה את פעילותה, והיא מציעה מודל מהפכני שמשלב בין קנייה בחנויות מגה או בתחנות הדלק דור-אלון, לבין הטבות בדקות שיחה בסלולר. ‏המחיר הבסיסי שמציעה החברה תחת המותג ‏Youphone‏ הוא 18 אגורות לדקת שיחה, 15 אגורות להודעתSMS ‎‏ ו-15 אגורות למגה-בייט גלישה. התשלום הקבוע יעמוד על 18 שקל לחודש.‏‎

כל זאת, לצד תוכניות "ללא הגבלה" של פלאפון (כאן), פרטנר (כאן) וסלקום (כאן), שולח מסר ברור לחברות וגם לצרכנים - התחרות כאן, ומדובר במהפכת סלולר.

ניתוח: 8 מפעילות סלולר - איזו תשרוד המאבק על הצרכן?