המסחר בת"א ננעל בירידות חדות; מדד התקשורת צנח 7.5%

מנהיגי יוון נכשלו לגשר על הפערים ולהקים ממשלה; הנשיא צפוי להכריז על בחירות נוספות ■ שר התקשורת כחלון מכה בברזל בעודו חם: מבטיח רפורמה שתוזיל את מכשירי הסלולר בעיצומה של מלחמת מחירים בענף

צניחה חופשית באחד העם. שני אירועים גורמים היום (ג') לבורסת ת"א לרשום ירידות חדות של עד כ-3.1%. האחד, הוא מניות הסלולר והתקשורת שמכבידות על הבורסה ורושמות ירידות של עד כ-10%. השני הוא הזעזוע ביוון שהגיע לאחר שמנהיגי המפלגות הגדולות נכשלו להקים ממשלה. כעת, הנשיא היווני צפוי להכריז על בחירות נוספות, עניין שעשוי לסלול את הדרך לפרישתה של המדינה מוכת החובות מגוש האירו.

אירופה תחילה. כלכלת גרמניה צמחה ב-0.5% ברבעון הראשון בעוד שאנליסטים ציפו ל-0.1%. גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה וחזרתה לצמיחה מעודדת את המשקיעים. בהמשך היום יפורסמו נתוני הצמיחה של כל האיחוד האירופי.

לקראת סיום המסחר, יוון זיעזעה את השווקים והפילה את החוזים העתידיים ואת בורסות אירופה שנסחרו ביציבות עד אז, זאת לאחר שמנהיגי המפלגות הגדולות שהתכנסו היום בניסיון אחרון להקים ממשלה, נכשלו והודיעו כי השיחות הסתיימו. כעת, הנשיא היווני צפוי להכריז על בחירות חדשות, שככל הנראה יערכו בחודש הבא, וגובר החשש שמא יוון מתקדמת בצעדי ענק לעבר פרישה מגוש האירו.

בישראל, היום דווח כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש אפריל 2012 עלה ב-6.9% לרמה של 53.2%. רמת המדד מצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית, לאחר ארבעה חודשים בהם המדד הצביע על התכווצות.

לאחר סיום המסחר תפרסם הלמ"ס (ב-18:30) את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, כשהצפי הוא לעלייה בשיעור שנע בין 0.8% ל-1%. יש לציין כי מדד אפריל הוא מדד גבוה באופן היסטורי. (לסיפור המלא)

נפילה במניות התקשורת

אך הסיפור של היום בבורסה הוא כאמור המשך נפילת מניות התקשורת. אם לא די בתחרות החריפה לאחר השקת מפעילי הסלולר החדשים, שר התקשורת משה כחלון הכריז היום בראיון לגל"צ כי בכוונתו להציג בקרוב רפורמה נוספת שתוזיל את מכשירי הקצה, כלומר את מכשירי הטלפון. "אציף את השוק בסמארטפונים זולים", הבטיח כחלון, והפיל את סלקום , פרטנר הוט ובזק . (לסיפור המלא)

מניות הבנקים ריכזו היום עניין רב. אתמול דיווחנו כי בבנק ישראל שוקלים להוציא מהגדרת ההון את נכס המסים הנדחים. "אנו בדעה שמסים נדחים אינם זמינים לספיגת הפסדים, משום שמימושם אינו ודאי. לפיכך מוצע לדרוש ניכוי מלא של כל המסים הנדחים, מההון", הודיע בנק ישראל במכתב לבנקים. מימוש דרישת הפיקוח על הבנקים יגרע 7.3 מיליארד שקל מהון הבנקים, סכום המהווה 10% מההון, והלימות הון הליבה הממוצעת תרד ב-0.79%. נציין את דיסקונט , פועלים ולאומי .

עוד דיווחנו אתמול כי הלוואה שהעמידה קבוצת הביטוח מגדל לאי.די.בי פתוח באוקטובר 2004, בהיקף של 214 מיליון שקל, עשויה לעמוד לפירעון מיידי בשל הורדת הדירוג. מניות אי.די.בי וכמובן אגרות החוב של הקבוצה ירכזו עניין גם היום.

אמפל, חברת ההחזקות שבשליטת יוסי מימן, דיווחה הלילה על הפסד של 215 מיליון דולר, 3.83 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2012 לעומת רווח של כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הסתכמו הכנסותיה של אמפל בכ-133 מיליון דולר לעומת 136.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. באמפל מציינים כי עקב הפסקת הזרמת הנפט ממצרים הוחלט בחברה למחוק את כל השקעת החברה ב-EMG (מחזיקה 12.5% מהמיזם), מהלך שהוביל מחיקות חד פעמיות בהיקף של כ-260 מיליון דולר.

טבע , נייס ופריגו מאבדות גובה עקב פערים שליליים, ואיתן גם סלקום ופרטנר . סלקום דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון הראשון של שנת 2012 . הכנסות סלקום הסתכמו בכ-1.58 מיליארד שקל (427 מיליון דולר), בדומה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-173 מיליון שקל (47 מיליון דולר), בהשוואה ל-306 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 43.5%.

אלביט מערכות הפתיעה הבוקר את שוק ההון בהציגה רווח נקי של 40.8 מיליון דולר והכנסות של 690.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - גבוה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים. הרווח למניה עמד על 96 סנט, בעוד שלפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות בשוק ציפו לרווח נקי של 85 סנט למניה

רמי לוי , בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה ובפעילות הסלולר הווירטואלית "רמי לוי זול להיות בקשר", הגיב לתוכניות שהשיקו אתמול (ב') גולן טלקום והוט מובייל, בהורדת מחירים במקביל להעלאת דמי המנוי החודשיים. דמי המנוי יעלו ל-17.9 שקל לחודש, אך דקת השיחה תוזל ב-3 אגורות ותעמוד על 17 אגורות לדקה, ואילו מחיר ה-SMS וה-MMS יעמדו על 14 אגורות לדקה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]