שערוכי נכסים הניבו 900% זינוק ברווח לנכסים ובניין

החברה מקבוצת אי.די.בי מאשרת: במגעים להסדר חוב בפרויקט הפלאזה בלאס-וגאס ■ ההכנסות משכירות הסתכמו ב-201 מיליון שקל ■ הרווח הנקי - 211 מיליון שקל

קבוצת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי אשר בשליטתו של נוחי דנקנר, מדווחת הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2012. מעבר להתאוששות קלה בענף הנדל"ן ברבעון, כפי שבאה לידי ביטוי מהדוחות, עיקר העלייה בתוצאות החברה נובעת משערוכים ועלייה בשווי ההוגן של נכסיה, בדגש על בניין HSBC בניו-יורק.

בשורת ההכנסות, מדווחת נכסים ובניין על 201 מיליון שקל הכנסות מהשכרת נכסים, לעומת 122 מיליון שקל אשתקד. החלק הארי של ההכנסות הגיע מעלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה, והסתכם ב-377 מיליון שקל - זינוק של 940% לעומת 36 מיליון שקל אשתקד.

ההכנסות ממכירת נדל"ן היוו המרכיב הקטן ביותר בגידול בתוצאות, והסתכמו ב-132 מיליון שקל. נציין כי עדיין מדובר בגידול של 42% לעומת הכנסות של 71 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של נכסים ובניין ב-211 מיליון שקל, זינוק משמעותי של 900% לעומת רווח של 22 מיליון שקל אשתקד.

התאוששות בנדל"ן המקומי

ומה באשר למצב שוק הנדל"ן המקומי, כפי שמשתקף מהדוחות? בנכסים ובניין מדווחים כי חלה עלייה בביקושים לנדל"ן במהלך הרבעון הראשון, ביחס למחצית השנייה של 2011. "להערכתנו, לא תחול תנודה משמעותית במחירי הדירות בטווח הנראה לעין", מעריכים בחברה.

בפועל, מדווחים בנכסים ובניין על מכירה של כ-75 יח"ד ברבעון הראשון, לעומת כ-30 יח"ד בלבד ברבעון הרביעי של 2011. מנגד, עדיין מדובר בהאטה ביחד לרבעון הראשון אשתקד - אז מכרה החברה כ-130 יח"ד.

הסדר בפלאזה לאס-וגאס

גם פעילותה בחו"ל של החברה מרכזת עניין רב, בדגש על שני הנכסים הבולטים שלה - פרויקט הפלאזה בלאס-וגאס ובניין HSBC בניו-יורק. נכסים ובניין של דנקנר ואלעד גרופ הפרטית של יצחק תשובה ידרשו באוגוסט 2012 לפרוש הלוואה של כ-620 מיליון דולר, אותה קיבלו לטובת רכישת הקרקע בפרויקט.

בדוחות נכסים מאשרים כי דנקנר ותושבה עמלים על "הגשת הצעת הסדר למלווים, שתכלול בין היתר מרכיבים של דחיית מועדי הפירעון ו/או הפחתת הסכום. אין וודאות אם ומתי יושג הסדר ובאילו תנאים". לפי הדיווח, השניים ינסו להשיג "תספורת" של 45%-60% על החוב.

באשר לבניין HSBC, מעדכנים בנכסים על מגעים לתוכנית מימון מחודשת של הבנייק בסכום של 350-400 מיליון דולר. עוד נציין, כאמור, כי עליית הערך של הבניין ל-580 מיליון דולר, היא המשמעותית ביותר בהנבת ערך לחברה על בסיס שיערוכים. נכסים ובניין רשמה גם עליית ערך על בניין בארניס בשיקגו, לכ-155 מיליון דולר (הרווח הנקי לחברה משיערוך שני נכסים אלה, הסתכם ב-171 מיליון שקל לנכסים ובניין).

"רווחיות שיא"

ובחזרה למספרים. נכסים ובניין דיווחה כי ה- EBITDA (רווח נקי לפני מיסים על הכנסה, הוצאות מימון, פחת, הפחתות, שערוכים וחלק החברה ברווחי חברות מוחזקות) הסתכם בכ-143 מיליון שקל, לעומת 111 מיליון שקל אשתקד.

עוד מדווחת החברה כי הוצאות המימון הסתכמו בכ-43 מיליון שקל, לעומת 85 מיליון שקל אשתקד.

רפי ביסקר, יו"ר הדירקטוריון נכסים ובניין אמר בסמוך לפרסום הדוחות כי "קבוצת נכסים ובניין מסכמת רבעון עם רווחיות שיא של כ-211 מיליון שקל, תוך שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים ובראשם עליה של 40% בהכנסות משכ"ד לרמה של 201 מיליון שקל ברבעון".

סגי איתן, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "הדוחות מצביעים כי קבוצת נכסים ובניין ממשיכה לשמור על יציבותה הפיננסית. הגידול בכל הפרמטרים התפעוליים הינו פועל יוצא של יישום אסטרטגיית הקבוצה לפיתוח נכסיה הקיימים, השבחת קרקעות שבבעלותה וניצול חלון הזדמנויות".