דירקטוריון מפעל הפיס החזיר הסמכויות ששלל מעוזי דיין

הסמכות המרכזית שתושב לדיין היא זכות החתימה, לאחר שהיא נשללה במסגרת המחלוקת בין חברי הדירקטוריון לדיין סביב סוגיית מינוי המנכ"ל של מפעל הפיס

דירקטוריון מפעל הפיס שהתכנס היום (ד') החליט להחזיר את הסמכויות ששלל לפני מספר שבועות מהיו"ר עוזי דיין. הסמכות המרכזית שתושב לדיין היא זכות החתימה, לאחר שהיא נשללה במסגרת המחלוקת בין חברי הדירקטוריון לדיין סביב סוגיית מינוי המנכ"ל של מפעל הפיס.

היום התכנסה ועדת האיתור של מפעל הפיס כדי לדון על המלצה של 3 מועמדים לתפקיד המנכ"ל הבא, וזאת על פי הנחיית בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מהשבוע שעבר.

שלמה בוחבוט, מחברי דירקטוריון מפעל הפיס וממובילי המאבק בעוזי דיין, אמר ל"גלובס" כי ההחלטה להחזיר אל היו"ר את הסמכויות שנשללו ממנו משקפת את רצונו של הדירקטוריון להיות גוף אחראי שמנהל את מפעל הפיס בהתאם לאינטרסים של הציבור.

פרשת מינוי המנכ"ל במפעל הפיס מתמשכת מזה שבועות רבים. ג'אקי ואכים, גזבר עיריית חיפה, אשר הומלץ לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס על-ידי ועדת איתור של דירקטוריון הפיס, עתר בחודש שעבר לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשה להכיר במינויו למנכ"ל לאלתר.

דיין סרב לכבד את הבחירה בואכים לתפקיד המנכ"ל בידי ועדת האיתור של הדירקטוריון, והעימות בדירקטוריון הפיס הידרדר, עד כדי כך שחברי הדירקטוריון שללו את זכות החתימה של דיין.

לפני שבוע קבע שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, ד"ר יצחק לובוצקי, כי החלטת ועדת האיתור שהקים הדירקטוריון ולפיה ואכים ימונה לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס - בטלה.