מספר בכירים בפדרל ריזרב תומכים בהקלה כמותית נוספת

פרוטוקול פגישת הריבית של ה'פד' לחודש אפריל חושף כי יותר בכירים בבנק תומכים ב-QE3 בהשוואה לפגישה הקודמת ■ שליש מחברי ה'פד' מאמינים כי יש להעלות את שיעור הריבית, מה שמערער את הבטחון שהביע ברננקי

האם הפדרל ריזרב ישיק בקרוב תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3)? לפי פרוטוקול פגישת הריבית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב מחודש אפריל, מספר בכירים בבנק תומכים בהשקה של תוכנית כזו אם ההתאוששות האיטית של הכלכלה תמשך.

כזכור, בחודש שעבר פרסם ה'פד' את פרוטוקול פגישת הריבית מחודש מארס, ממנה עלה כי התאבון לסבב נוסף של הקלה כמותית (QE3) בקרב ראשי ה'פד' דעך באופן משמעותי, אולם כעת, כאשר שוק העבודה ממשיך לדשדש, ייתכן כי הבנק שוקל זאת יותר ברצינות.

מפרוטוקול הפגישה של אפריל, שפורסם היום (ד'), עולה כי כמה בכירים בבנק לא בטוחים מספיק בנוגע לסימנים להתאוששות כדי לשנות את הנחייתם להשאיר את שיעור הריבית על אפס עד שלהי 2014. מספר בכירים אמרו כי הם חוששים מאינפלציה יותר מאשר בעבר, ובכירים אחרים הביעו בטחון רב יותר באשר להתאוששות הכלכלה.

שליש מחברי הוועדה מאמינים כי על ה'פד' להעלות את שיעור הריבית ב-2012 או 2013, מה שהביא מספר אנליסטים לפקפק בהצהרת ה'פד' כי התנאים הכלכליים יצדיקו את השארת הריבית על כנה עד שלהי 2014.